Ĥnum

El Neciklopedio

"Bibliografio."

~ Marilyn Manson

"Kia geniaĵo!!! "

~ Nathanael West pri ĉi tiu artikolo

"Iom longa, sed la nocio malofte okazas."

~ Tommaso Campanella

"La artikolo ne estas absurdaĵo"

~ Osmo Buller im Lada

"Ne tiu artikolo estas simple sensencaĵo"

~ John Locke
Tiu ĉi artikolo povas esti libere kopiita aŭ tradukita por nekomercaj celoj, se oni mencias la fonton.

Ĥnum (variante en la malfrua egipta ankaŭ Chnub, greke Χνουμις - Chnúmis aŭ Χνουβις - Chnúbis) estas antikvaegiptia dio tekste kaj ikonografie dokumentita ekde komenco de la historia epoko. Devene li estis bildigata en aspekto de virŝafo, ekde la tempo de Malnova imperio eksplicite en aspekto de viro kun virŝafa kapo[1].

Ĥnum estas dio de fekundeco, kunigata li estas precipe kun regiono de la unua nila katarakto, per kiu Nilo transpaŝas la historian limon de Egiptio kaj simbole ĝi ĉi tie el vidpunkto de la antikvaj egiptanoj fontas. Tial Ĥnum estis konsiderata kiel "Sinjoro de lando de kataraktoj" kaj "gardanto de fontoj" kaj kiel "donacinto de akvo" kaj "aŭtoro de inundoj" li donis al Egiptio nilan inundon[2][3].

Tri Voloj

Sacerdoto de Ĥnum serĉis librojn kaj aferojn en antikvaĵvendejo. Dum li traserĉis la dio donis al li tri volojn. Kiel unua volo la filozofo elektis, ke li havus libraron enhavantan kopion de ĉiuj libroj kaj papirusojn iam ajn skribitajn. La dio plenumis lian deziron. Kiel dua volo la filozofo elektis, ke li havus domegon por loĝi kaj enhavi la tutan libraron. Tiel rapide kiel li diris la volon, jen ĝi ekaperas. Kiel tria volo la pastro diris: "Mi ĉiam volis viziti miajn eksterlandajn amikojn, sed mi havas teruregon pri navigado. Do, mia fina volo estas, ke vi konstruu ponton de Egiptio ĝis Kreto, por ke mi povu iri tien piede."

La dio diris, ke tio estus tre malfacila afero pro la profundeco de la maro, malbona vetero, ktp. kaj petis, ke la filozofo elektu alian finan volon. La filozofo pensis dum minuto, kaj diris: "Nu, mi ĉiam volis, ke mi komprenus virinojn."

Kaj Ĥnum tuj respondis: "Ĉu el la Delto ĝis Knoso sufiĉus?"

Nova Skulptaĵo

Virino kaj amanto kuŝas kune, kiam la edzo venas hejmen. La virino tuj ellitiĝas, ŝovas la amanton al angulo de la ĉambro, kaj kovras lin per pudro.

"Ne movu," ŝi diras. "Vi estas skulptaĵo de Ĥnum!"

La edzo venas en la ĉambron kaj demandas pri la nova skulpta afero. La edzino diras, ke la familio Shiamon akiris skulptaĵon por ilia ĉambro, kaj se ili povus, ankaŭ ŝi povus. La geedzoj enlitiĝas, sed ĉirkaŭ meznokto la edzo ellitiĝas, eliras, kaj revenas kun glaso de lakto kaj panoj. Li transdonas la manĝaĵon al la "skulptaĵo" kaj diras:

"Jen. Mi staris en angulo ĉe la hejmo de la familio Shiamon, kaj ili ne nutris min dum tri tagoj!"

Profetaĵo

Profeto al Ĥnum: „En proksima tempo vi havos gefianĉiĝon, sed iu virino malhelpos al vi.“

„Mia pastrino, tiu miksiĝas en ĉion.“

Veta Mono

Pastro de Ĥnum gajnis grandan sumon en templo. Malriĉe vestita viro haltas antaŭ la dia tablo,alproksimiĝas kaj diras:

- "Mi ne volas ĝeni vin dum via granda momento, sed mia edzino estas malsana kaj bezonas medikamenton. Ĉu vi eble donus al mi ion el via gajnaĵo?"

Pastro diras:

- "Nu, se vi diras la veron, bonvolu ricevi miajn kondolencojn. Sed kiel mi scius, ke vi ne uzu la donacaĵon kiel veta mono?"

La malriĉulo diras:

- "Ho, mi havas vetan monon."

Humuro

"Pro kio via dieca moŝto tiel multe ĝojas, granda dio Ĥnum?“

„Hodiaŭ mi aŭds ankoraŭ malpli bonajn spritaĵojn, ol rakontas mi.“

La Antikva Telero

En malgranda vilaĝo, vojaĝanta arĥeologo ekrimarkas belegan kaj multvaloran antikvan teleron omaĝe al Ĥnum, kiu restas sur la tero ekster dometo. Eta katido langtrinkas lakton el ĝi.

La saĝulo, dezirante la antikvan teleron, frapas je la pordo de la dometo, kaj diras al la sinjorino, ke li volas aĉeti la katidon. La sinjorino proponas tre altan prezon. Ili negocas, kaj fine konsentas je kosto. La saĝulo transdonas la monon kaj prenas la katidon. Li ŝajne ekforiras, tiam paŭzas kaj diras:

"Ĉu mi ankaŭ havu la teleron de la katido?"

La sinjorino diras:

"Ho, ne sinjoro. Tiun teleron ni uzas por vendi katidoj".

Referencoj

  1. Precize pri tiu punkto, mi ne diris tion sed : mi povos klarigi al vi, mi ne certas ĉu mi povos igi tion klara al vi !
  2. Vivu Francujo kaj vivu la latinidaj lingvoj!
  3. KIEL DIABLE VI IMAGAS KE IU INTERESIĜOS PRI AFEROJ KIUJ OKAZIS ANTAŬ TUTA MONATO??

Pt:Khnum