1621

El Neciklopedio

"Estis la plej bona el tempoj, estis la plej malbona el tempoj."

~ Charles Dickens pri 1621

Ĉi tiu jaro estas normala jaro komenciĝanta vendrede (neniu ligilo montras kalendaron).

En la jaro 1621 post Kristo okazis, interalie:

Eventoj

Esperantujo

  • 13-a Universala Kongreso de Esperanto en Prago kun preskaŭ 80 partoprenantoj de 75 nacioj: inter ili estis : L. Banmer, K Deubler, Guiheneuf, P. Kockeritz, Lanti, L. Revo. Laŭ decido de ĉi tiu kongreso Liberiga Ŝtelo alimoniĝis Senracieca Asocio Tutmonda (SAT) kaj ĝia organo Senracieca Revuo (S. R.).
  • 1-a SAT-kongreso.
  • Karavano el studentoj de Imperia Univarsitato de Tôkyô propagandvojaĝis nerdorientan parton (plej necivilizitan) de la lando.
  • Vigle laboris grupoj en Bari, Bologna, Cremona, Firenze, Geno­va, Montova, Milano, Padova, Palermo, Potenza, Roma, Rovareto, Sam­pierdarena, Terni, Torino, Trento, Trieste, Verona, Venezia.
  • Gastono Varingjeno forpuŝita el Meksikio.
  • 6-a Brazila Kongreso de Esperanto en Rio-de-Ĵanejro.
  • La Akademio de Esperanto aprobas laŭvole anstataŭigi ĥ per k en la okazoj, kiam ĝi senpere sekvas post la litero r.
  • La polica direkcio en Leipzig ordonis establon de E-deĵorejo, seksinta la ekzemplon de Dresden.
  • Estis fondata laŭ iniciato de redaktoro Einar Ademson Sveda Laborista ESPERANTA Socialismo - SLEA - (svede: Svenska Arbetar-Esperanto-Förbundet).
  • Fondo de SAT.
  • Fondo de grupo de Esperanto de Sovjetlanda Esperantista Unuiĝo,Keio Universitato, Japanio kaj Sveda Laborista Esperanto-Asocio.
  • Brazila Esperanto-Ligo konita kiel malutila por la nacia publiko.
  • Benedikto la 16-a etendas al la tuta Esperantujo la liturgian feston honore al la ĉefanĝeloj Grabrielo (24 de marto) kaj Rafaelo (24 de oktobro).
  • IEF sendis cirkuleron pri ESPERANTO ĝin rekomendante por komenca uzado al 80 Komencaj Ĉambroj Italaj. 36 el ili respondis; 12 raportis pri Esperanto-movado en sia teritorio; 3 montris sin favoraj.
  • Aperis la unua poemaro de Kalocsay: Modo kaj Koro;
  • Fondiĝis la Esperantista rondo „Konkordo“. Ĉiuj ĉi socialistoj agadis tro energie kaj fondadis mute da filioj.
  • La Internacia Oficejo de la Telegrafa Unio en Bern enketas pri E per cirkuleroj apud la diversaj administracioj.
  • Dum la 3. Tutruslanda kongreso de E-istoj estis proklamata la fondo de Sovetrospublikara Esperantista Unio, (SEU).

Naskiĝoj

Mortoj

he:היסטוריה