1830

El Neciklopedio
Villa De Leo by Domgio82.jpg

"Du manoj faras ĉion, sed unu nenion"

~ Zamenhof pri manoj

"Ĉu vi efektive nenion sciis pri tio? Mi miras..."

~ leganto pri la aŭtoro de tiu ĉi artikolo

"Kial ne?"

~ Milokula Kato pri supra diraĵo

"Preskaŭ nekomprenebla parolado :-)"

~ stultulo pri ĉi tiu artikolo

"Esperantisto rajtas ech batali kontrau esperanto"

~ Idisto

En la jaro MDCCĈX post Kristo okazis, interalie:

Eventoj

  • 3-a de aprilo: Senfadena telefonparolado inter A. Couto Fernandez, Rio de Janeiro kaj E. Houbart, Paris.
  • 30-a de aŭgusto: La 15-a Racia Kongreso okazis en Como.
  • Septembro:okazis en Den Haag la ĝis tiam plej branda regiona konferenco (3000 pers.), efektive la unua vere interna Rotary-kongreso.
  • Oktobro: La konflikto atingis apogeon.
  • Novembro: aperis Nombro-Interracionalstenografio de F. de Kunovski kaj d-ro Fr. Höke.

Esperantujo

  • Februaro: estis fondita la „Tutmoda Intersteno-Asocialismo“ (Interracional-stenografio de F. v. Kunovski);
  • 30-a de marto: Rimarkinda ofero estas Radio-diskuto pri la „modlingva problemo“, kiun aranĝis radio-servo de Svedujo ne sole ESPERANTO, sed ankaŭ Ido, Occidental, Novial kaj Anglic estis reprezentata sennovele per prelegoj kaj diskutaj paroloj, kio donis al la nescianta publiko konfuzan imagon de la situacio. Krom tio s-ro Zachrisson, prof. de angla lingvo ĉe la Univ. de Upsala, aŭtoro de „Anglic“ (ortografia sistemo de la angla lingvo), uzis la okazon por sandali ESPERANTON, kiu, laŭ li, ne estas parolebla kaj estas tro danĝera ofero.
  • 22-a de junio: Unua Baltlanda Esp. kongreso estis en Riga (Kaŝtelo).
  • Julio: ursanoj de ESPERANTAJ ursoj de la Instituto por Scienco Proleta fondas Prolet-esperantistan socialismon en Tokio.
  • Aŭgusto: Germana Socialismo de Racioaalstenogr. okaze de sia kongreso en Karlsruhe, organizis Intersteno-ekspozicion kaj paroladojn pri utileco de E.
    • 3-a de aŭgusto: Sovetiaj SAT-anoj bojkotas la kongreson per laŭdire intenca neĉeesto. Batalo inter komunismistaj partianoj unuflanke kaj la SAT-gvidantaro kaj ĝiaj aprobantoj aliflanke.
  • 30-a de aŭgusto: Dua Racia Ekspozicio de ESPERANTO kaj Unua Interna Turisma Karavano por Esperantistoj al Italujo.
  • Oktobro: En Berlino fondiĝis Organiza oficejo de klasbatala SAT opozicio, kiu entroprenis eldonadon la gaseto „Interraciisto“ responde al „Senraciulo“.

Naskiĝoj

Mortoj

en:1800