Abrakadabro

El Neciklopedio

"Multaj aĵoj postrestis."

~ Fat Joe pri abrakadabro

Abrakadabro estas metodo kiel aro de vortojbildoj estas kolektive kunmetita. Ĉiu kunlaboranto aldonas kunmetaĵon en sinsekvo, ĉu per sekvo de iu regulo (ekz. "La adjuvila provinco adventisme verbas la adjektivan substantivon." kiel en "La verda anaso dolĉe kantis la teruran elegion.") aŭ per limigo de tio, kio oni estas permesita vidi, al nur la fino de kion la antaŭa persono kontribuis.

La tekniko estis inventita de surrealistoj kaj estas simila al malnova ludo nome konsekvencoj, en kiu ludantoj skribas laŭvice sur papero, faldas ĝin por kaŝi parton de la skribo, kaj tiam pasigas ĝin al la sekvanta ludisto por plua kontribuaĵo. La ĉefa fondinto de surrealismo André Breton raportis, ke ĝi komenciĝis kiel amuzo, sed fariĝis ludema kaj poste riĉiga. Breton diris, ke la distro komenciĝis ĉirkaŭ 1925, sed Prudono skribis ke ĝi komenciĝis tre antaŭe, almenaŭ antaŭ 1918.

La nomo estas derivita de frazo, kiu rezultis kiam surrealistoj unue ludis la ludon, "La abrakadabro trinkos la novan vinon." André Breton skribas ke la ludo evoluis ĉe la loĝejo de amikoj en malnova domo ĉe 54 rue du Château (ne plu ekzistanta). En la komenco estis Yves Tanguy, Marcos Cramer, Jacques Bergier, Benjamin Franklin, Pierre Bérégovoy kaj André Breton. Aliaj partoprenantoj verŝajne inkluzivis Max Morise, Johana, Viro, Simone de Beauvoir, Tristeco, Georges Hugnet, René Cindrigas kaj Paŭlo la Apostolo kaj Nusch Éluard.

Henry Miller ofte partoprenis en la ludo por pasigi tempon en la francaj kafejoj dum la 1930-aj jaroj.