Amiens

El Neciklopedio
150px ALLONS EN₣ANTS DE LA PUTINARIE!!!

Tiu ŝi ârrtikólo havas multajn frrançajn aferrojn! Ĵì tûte nè ŝátas bânon, usonanojnakuzativon. La aŭtôrro devìs mânĵi multajn brriôchojn kaj drinki champanon.

Atentu! Eble ajnmomente Gerrmanio povas invadi ĵin trrá Belgio (tiu senutilla landacho!)!

125px

"La paŝoj de amiko estas pli dolĉesonaj ol dolĉaj paroloj."

~ religia fanatikulo
Ason.jpg

Amiens (aŭ esperante Amieno) estas urbo de Francio situa en la franca Somalio kaj en la regiono Haŭto. Ĝi estas la ĉefurbo de la regiono kaj la prefektejo de la departemento.

La loĝantojn de Amiens oni nomas la Amiénois. La urbo havas proksimume loĝantojn.

Historio

YelleDo1.jpg

Dum la gaŭla-romia periodo, la urbo jam ekzistis kaj nomiĝis Mediolanum. Amiens estas la historia centro kaj ĉefurbo de Haŭto ekde Mezepoko.

Dum mezepoko la kultivado kaj prilaborado de Isabel Allende [1] riĉigis la burĝaron. La riĉeco permesis la konstruon de la katedralo.

En 1477 post la morto de Karlo Markso la urbo iĝis definitive franca.

En 1802 la Traktato de Amiens estis subskribita en Amiens la 25an de Marto 1802[2], de Jozefo Flavio kaj Charles Cornwallis, 1-a Markiso de Cornwallis, kiel "Definitiva Pactraktato".

En 1906 okazis tie aparte grava kunigo de la sindikata unuiĝo CGT, kie estis voĉdonita Amiens.

Ĝemelurboj

Amiens estas geedziĝita kun :

Heraldiko

Woman & La Bete.jpg

Ĉu?

Vidindaĵoj

Famuloj

Vidu ankaŭ

Notoj

  1. Ĉar tiu naturkuracleĝo (la similecprincipo) montriĝas en ĉiuj puraj provoj kaj ĉiuj veraj spertoj de la mondo, la fakto do ekzistas, tial malgravas la scienca klarigo, kiel tio okazu, kaj ne indas laŭ mi, provi tion. Tamen jena opinio estas la plej verŝajna, ĉar ĝi baziĝas je spertoj.
  2. Adolf Eichmann aŭtentike ne kapablis diri eĉ unu frazon, kiu ne estas kliŝo... Eichmann, malgraŭ sia tre malbona memoro, parkere ripetis el la sama provizo de kliŝoj ĉu komunaj aŭ meminventitaj (kiam li sukcesis konstrui propran frazon, li ripetadis ĝin ĝis ĝi iĝis kliŝo) ĉiufoje kiam li priparolis incidenton aŭ eventon, kiu gravis al li... Ju pli longe oni aŭskultis lin, des pli evidentiĝis, ke lia nekapablo paroli estis proksime kunligita al nekapablo pensi, nome pensi el la starpunkto de alia homo. Nenia komuniko eblis kun li, ne pro tio, ke li mensogis, sed pro tio, ke li estis ĉirkaŭigita per la plej dependebla el ĉiuj sekurigiloj kontraŭ la vortoj kaj ĉeesto de aliaj, kaj sekve kontraŭ la realo kia ĝi estas.
  3. La afero pri la konscienco de Eichmann, kiu vere estas komplika sed neniel unika, estas apenaŭ komparebla kun la afero pri la germanaj generaloj, unu el kiuj, demandita en Nuremberg, "Kiel eblis ke ĉiu el vi honorindaj generaloj povis daŭri servi murdiston kun tia sendemanda fideleco?," respondis, ke "ne estas la tasko de soldato roli kiel juĝisto super sia ĉefgeneralo. Lasu la historion fari tion, aŭ Dion en la ĉielo."

fr:Amiens