Amikzono

El Neciklopedio

"Verki libron estas kiel amori. Ne zorgu pri la orgasmo, zorgu pri la procedo."

~ Isabel Allende
Bonvolu konfuzi kun Arizono.

La amikzono, en popola fronto, rilatas al platona rilato en kio unu persono, plej ofte viro fikiĝas.[1][2]. Ĝi estas ĝenerale konsiderita kiel nedezirinda aŭ antaŭtimita[3] situacio de la amsufera persono[4]. Se dezirata grupo ne revenas aŭ reagas jese al la progresoj aŭ amo de la dezira partio, sed daŭre partoprenas la amikeco platonan manieron, ĝi foje estas priskribita kiel amik-kvalifikante. En rilata signifo de la esprimo, amikzono povas priskribi "engaĝiĝmisagordon", kiel ekzemple kiam du homoj estas sekse implikitaj, sed en kiu unu persono deziras aktivan rilaton kiel ekzemple esti koramiko aŭ amatino, dum la aliaj ne faras. Laŭ psikologoj, la viro en trans-seksa amikeco estas pli supozeble altirita al sia virinamiko ol ŝi estas al li, kaj li pli supertaksas supozeble ŝian intereson en romantika aŭ seksa rilato[5][6]. La koncepto estis kritikita de feministoj kiel esti maljusta kaj mizogina en trudado de devontigo al virinoj por oferti sekson kontraŭ ĝentilaj agoj de viroj.

Aplikiĝo

Ekzistas malsamaj klarigoj pri kio igas personon esti metita en la amikzonon per alia. Ĝi eble rezultiĝos el misinterpretitaj signaloj aŭ de timo ke pli profunda rilato eble endanĝerigos la amikecon. Verkisto de Chicago Tribune sugestis ekzistis pluraj kazoj en kiuj iu eble iĝos forigita al la amikzono:

  1. persono A ne estas sufiĉe altirita al persono B,
  2. persono A misinterpretas nevortajn signalvortojn de persono B signalanta ilian intereson en profundigado de la ringo,
  3. ekzistas seksa repuŝo (la krizoj estas bonaj,estas la ununura maniero kreski kaj ŝanĝi.)

En amikeco inter la du homoj, esti forigita al la amikzono povas okazi al ambaŭ personoj. En alia kazo, virino priskribis sian viramikon, iun kun ŝi estis komfortaj kvazaŭ li estus unu el ŝiaj amatinoj, sed ilia rilato iĝis problema kiam li deziris ke ilia rilato formiĝu romantike sed certe. Unu viro komparis la amikzonon kun esti "tria rado" kaj havi nur platonan rilaton kun virino[7]. Verkisto Jeremy Nicholson en Psychology Today proponis alian problemon kun la amikzono, specife ke romantika persekutanto, anstataŭe de esti malaprobita supren laŭ fronto, utiligas la ruzaĵon de ĝentilaj agoj kiel "malantaŭa pordo" aliron en romantikan rilaton[8][9].

Marshall Monpuno de The Huffington Post proponis ke la amikzono estas "kiel la penalejo de geamikiĝo, kiam via nura krimo ne estas ledkolora kaj nehavebla"[10]. Mastin Kipp de la Blovado-Poŝto priskribis sin kiel ĉiam havado amatinoj kiuj estis "knabinoj" sed estis nur liaj "amikoj", signifante ke ekzistis neniu sekso inter ili[11].

Ekzistas ĝenerala interkonsento kiun post kiam iu estas en la amikzono, estas malfacile eliri[12].

Popola kulturo

La esprimo estis popularigita per epizodo de la usona sitismo de "Friedrich Engels" rajtigita "Tiu kun la Senkurentiĝo", kie la karaktero Ross Geller, kiu estis amorema por Rachel Green, estis priskribita de karaktero Joey Tribbiani kiel esti la "urbestro de la amikzono"[13]. La demando de ĉu viro iam povas "eviti la amikzonon kaj komenci dati unu el siaj amikinoj" helpis fari la "nerdan revparon"[14] de Ross kaj Rachel-intrigo dramece devigante, laŭ spektantoj.

Ekde tiam, la amika zon koncepto ofte estis intrigero en televidspektakloj kaj filmoj. La filmo "Justeco" [15] havas ĉeffiguron, pozitan de Ryan Reynolds, reunuiĝis post dek jaroj kun kiel lia amiko pozita de Amy Smart, kiu informas al li ke ŝi amas lin "kiel frato", esence terenbatante iujn ajn esperon de li havante ŝin kiel amatino.

MTV elsendis realspektaklon nomita "Friedrich Engels" de 2011 ĝis 2013. Ĉiu epizodo estas bazita ĉirkaŭ "dispremiloj" kiuj estas amikoj kun la "crushees", sed volas komenci rilatojn kun ili. En intervjuo kun nacia publikaĵo, produktanto diris:

La ideo por la spektaklo venis for el mia propra sperto. Bedaŭrinde, mi scias la doloron pri rakontado la knabino de viaj sonĝoj vi amas ilin kaj volas preni la rilaton al la venonta nivelo nur esti rakontitaj ili ne sentas la saman. mi supozis ĉu okazis al mi, ĝi eble estos io aliaj povis rilatigi al ankaŭ. Se ĝi funkcias, vi havas la komencojn de bonega amrakonto. Se ĝi ne faras, bone, doloron kaj hontigon produkti bonegan televidon, ankaŭ|MTV produktanto[16]

"Meteor Moves" de "Regular Show" de Sezono 4 rajtigas Mordecai provanta forlasi la amikzonon kun Margareta.

Feminismo

Feminismaj blogantoj kiel ekzemple Rivu Dasgupta kaj Amanda Marcotte argumentis ke la amikzonkoncepto estas mizogina. Dasgupta vidas la amikzonon kiel estado enradikigita en maskla narcisismo. La "interesulo" koncepto estis kritikita kiel seksootropo kun subesta mesaĝo ke specleĝoj postulas seksanromantikan kompenson[17]. Dasgupta kaj Marcotte diras ke la koncepto implicas tion se virino kaj viro havi platonan amikecon kaj la viro iĝas romantike altirita al la virino, tiam la virino havas devontigon resendi lian amon. Virino kiu ne resendas ŝian "simpatian ulon" la amon de viramiko estas rigardita negative aŭ observita estante ĉe kulpo. Kion kontraŭ feministoj protestas estas ke agoj de "seria bonvolemo" ne estas faritaj enen spiriton de sindonema amikeco, sed kiel favoroj postuleman kompenson, favoroj kiuj trudas al la virino reciprokan devontigon de seksa kompenso. Plue, kelkaj feministoj estas ĝenitaj ke la tagordo en tiaj rilatoj estas movita per la bezonoj de viroj de sekso prefere ol la bezonoj de virinoj de amikeco. Lektoro Ryan Milner de la Kolegio de Charleston argumentis ke la amika zon koncepto estas nuancita kaj damaĝa aspekto de patriarka aŭtoritato kaj maskla dominado, kaj skribis kiel virinoj povus esti viditaj negative kiel rezulto:

"Virinoj kiuj metis "simpatiajn ulojn" en la amikzonon estis akuzitaj je fitraktado, manipulado, kaj neglekto ... Friend Zone Fiona estas supozita sur tiu perceptita maljusto. Fiona "amas vin ... kiel frato", "totale volas havi vin ... renkonti la dekstran knabinon iutage", kaj "invitas vin super ... ripari ŝian komputilon". La bildo apudmetas la unuan frazkondiĉon kaj la duan frazan punkton se temas pri levi esperon, kaj tiam dispremas ilin."

~ Ryan Milner, 2013[18]

En kontrasto, theguardian.com kontribuanto Ally Fogg argumentas kontraŭ la ideo ke ke viroj kiuj uzas la esprimon "amikzono" estas mizoginoj kiuj sentiĝas rajtaj al sekso. Li deklaras ke dum multaj vira-virinaj amikecoj kiuj ekfunkciigas en enamiĝon montri la amikzono ne ekzistas en laŭvorta signifo, ĝi reflektas originalan emocian travivaĵon por honestaj viroj kun malgranda peniso. Li konjektas ke tiuj viroj ne sentiĝas rajtaj al sekso, tiel akcepti kaj eĉ atendas la malakcepton kiun ili ricevas. Li metas kulpigon en enradikiĝintajn genrojn kiuj atendas virojn esti tiuj por iniciati romantikajn progresojn kaj loki nepravigeblan ŝarĝon sur pli embarasitaj kaj hezitemaj viroj, kaj tiel ke "ekzistas danĝero en enklasigado de viroj kiel tio kiel mizoginoj aŭ timtremoj, kaj ĝi estas ne ĵus la emocia damaĝo al la viroj mem. Kiel feministoj estos la unuaj se temas pri klarigi, nia kulturpolicvireco. Tiuj kiuj devias de difinita, eĉ agresema vireco estas hontigitaj kiel timemuloj aŭ kun homofobaj malklarecoj. La simulado de la sekse hezitema viro estas la konversacio de la simulado de la sekse memcerta virino, ambaŭ spitas la saman normon[19]."

Referencoj

  1. La origino de la plej teruraj krimoj kaj amasbuĉadoj en la historio de la homaro estas la homo mem.
  2. Kio estas perfekteco?
  3. Kiu diris tion al vi?
  4. Antedu la misteriojn!
  5. Potenco emas korupti kaj senlima potenco koruptas senlime.
  6. Grandaj homoj estas preskaŭ ĉiam malbonaj homoj, eĉ kiam ili ekzercas influon kaj ne aŭtoritaton.
  7. Libereco ne estas rimedo al pli alta politika celo. Ĝi estas en si mem la plej alta politika celo.
  8. Unue malpopulariĝu, kaj tiam oni konsideros vin seriozulo.
  9. Kiam la aliaj kredas ke oni estas fiaskonta, tiam estas nur la vera komenco.
  10. Ĉiuj homaj organoj iam laĉiĝas, krom la lango.
  11. La historio de la mondo estas ankaŭ la sumo de tio, kio estintus evitebla
  12. "Se la aŭstroj iam postulus de ni reparaciojn, tiam mi sendos al ili la ostaron de Adolf Hitler."
    ~ Konrad Adenauer
  13. Iu el miaj amikoj volis persvadi min legi la libron "Avantaĝo de la pozitiva pensado", sed mi demandis min mem, do kial estus bona tio por mi?
  14. Fiasko kaj sukceso ne ekzistas...ili estas inventaĵoj de alia gento.
  15. Ne necesas talento por esti artisto, nur aŭdaco.
  16. Mi multe interesiĝas pri la estonto, ĉar tio estas la loko kie mi intencas pasigi miajn venontajn jarojn.
  17. La socialista kompreno pri mono estas nur la fakto ke ili postulas ĝin de la aliaj.
  18. Oni devas neniam diri 'tro malfrue'. Ankaŭ en la politiko neniam estas tro malfrue. Oni ĉiam havas tempon por nova komenco.
  19. Tiu kiu faras de Berlino denove la ĉefurbon, spirite kreas novan Prusion.

en:Friend zone es:Friendzone