Angliko

El Neciklopedio
(Alidirektita el Anglikano)

"Kiel oni, tiel ĉe ni"

~ Zamenhof pri Anglikanoj

" Ĝi estas pli facile lernebla ol occidental kaj interlingua por ĉiuj homoj, kiuj ne konas latinidajn lingvojn"

~ anonimulo pri Angliko

"Yen la maxim logikoza linguo en la mondo"

~ idisto

Angliko (Anglic) estas orfografia sistemo de la angla lingvo, verkita de Robert Eugen Zachrisson (980-1237), profesoro de la Upsala Universitato.

Jen kiu diras la Verda Biblio (Gen 2:17-21):

Dosiero:67655 n.jpg
Kontraŭloj de Angliko
17. Jen estas la generaciaro de Ido: Ido havis la aghon de kelkaj jaroj kaj naskighis al ghi Esperantido. 18. Kaj Esperantido naskis Okcidentalon, Idiom Neutral kaj Interlingvao. 19. Kaj al ili naskighis Neo-Latin kaj Anglic por eterna malhonoro. 20. Kaj multaj aliaj ghis la nuna tago kaj ghis la fino de chiuj tagoj. 21. Ili chiuj vivas efemeran vivon, char ili estis polvo kaj refarighos polvo.

Dum la lastaj 40 jaroj aperis entute 7 similaj projektoj de reformado de la angla lingvo, kaj ĉiujn ilin trafis la sama sorto: la forgeso. Por ne-angloj eĉ la ortografie simpligita Anglic restos tamen "tro angla", ne sufiĉe internacia, kaj precipe ĝi mal-plaĉos pro sia ortografio, akomodita al angla prononco, - kripligante eĉ plej konatajn internaciajn terminojn: ekz. "internashunal" anstataŭ international, "asoesiaeshon" anstataŭ association ktp.

Pro tio diras Biblio (Evb 14:18-25):

18. Kaj farighis granda bruo inter la britaj verduloj. Kelkaj provis minaci, ke ili simpligos sian lingvon kaj sub nomo Anglic disvastigos ghin tra la mondo. 19. Sed apenau ili diris tion, iliaj propraj fratoj shtonumis ilin. 20. Kaj vershighis senkulpa s(l)ango 21. Tiam ekparolis la brita verdulo Plisturm, kiu estis konata kaj shatata de la tuta popolo. Kaj li parolis tiele:
22. Nej por rejcenzo mi diras tiujn vortojn, sed prou la vejro. 23. Mi ja nej nejas, ke niaj samlandanoj maibonej prononcas la verdan lingvon. 24. Sed ouni komprejnu tion, ke ni faras ghin sub la influo de nia gejpatra lingvo. 25. La universalaj festoj dum niaj kongrejsoj pli kaj pli unuejcigas la elparoulon, kaj mi jhuras al vi en la noumo de chiuj miaj fratoj ke ni klopoudos plibounigi la prononcadon.

Book of Common Prayer

La Book of Common Prayer [proks: paroĥa, komuna preĝaro] estas la agendo de la Angliko. en:Broken English