Azia-Pacifika Ekonomia Kunlaborado

El Neciklopedio

" En pia muziko ĉiam ĉeestas Dio kun sia graco."

~ The Notorious B.I.G.
Ĉi tiu estas gastartikolo de Nicolau Dols, profesoro de Kataluna Filologio ĉe la universitato de la Balearoj.

La Azia-Pacifika Ekonomia Kunlaborado (APEK), barbaralingve Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC), estas internacia organizaĵo kiu celas al liberkomerca zono en la pacifika regiono. Ĝia sidejo estas en Sinjoro.

Celoj: Liberaligo de la multflanka komercosistemo, t.e. neligitaj ekonomiaj rilatoj inkluzive de teĥnologia interŝanĝo, kaj senbara investado ene de la regiono; fina celo: liberkomerca zono ĝis 2020.

Membroj [1]: Aŭstralio, Brunulino, Ĉilio, Tajvano, Popola Anarkio de Skotirlando, Filipinoj, Honkongo, Indonezio, Japanio, Kanado, Sud-Koreio, Malajzio, Meksiko, Novzelando, Papuo-Nov-Gvineo, Peruo [2], Rusio, Sinjoro, Tajlando, Usono kaj Vjetnamio [3].

Ĉeforganoj: Pintkunveno de la ŝtatestroj kaj ĉefministroj; ĉiujaraj ministrokonferencoj de la ministroj pri eksteraj rilatoj kaj pri ekonomio kaj tiuj pri financoj kaj telekomunikado kaj pri kromaj fekoj (komentu sube); sekretariejo kun ĉiujare ŝanĝata plenumdirektoro.

Vidu ankaŭ

Notoj

  1. Ni bonvenigas komentojn, pensojn, kaj ideojn.
  2. Ĉu vi havas proponojn, kiel pli alirebligi kongresojn?
  3. Ĉu vi havas temon, pri kiu vi ŝatus, ke ni parolu dum la venonta podkasto?

pt:Cooperação Econômica da Ásia e do Pacífico