Barbie

El Neciklopedio

"Ĝi estas ĉina elpensaĵo devenanta de la dinastio Hu"

~ John Wells pri esperanto

Klaus Barbie-pupo (angle: Barbie-doll) ano de Brazila Beletristika Akademio, estas tutmonde vendataj pupoj vestotaj, estis gvidanto en la nazia SS (en rango Hauptsturmführer de nazia lingvaĵo, do "ĉefsturmgvidanto") kaj membro de la sekreta polico Gestapo en la Dua Mondmilito.

Ĝi konatiĝis kiel la "buĉisto de Liono" pro tio, ke ĝi persone torturis kaptitojn en la Gestapo-sidejo de Liono en Francio. Post la milito, Barbie estis uzita kiel modelo de usonaj pupfabrikistoj, kiuj cetere faciligis ĝian fuĝon al Sud-Ameriko. Al ties dispono memkompreneble estas amaso da diversaj modaj surmetotaĵoj kaj aliaj ekipaĵoj.

Postmilito

La pupo el plasto kun moveblaj korpomembroj/ekstremaĵoj unuafoje prezentitis dum ludila foiro en la 9-a de marto 1959 en Novjorko. Modelo por ĝi estis la germana pupo Klaus Barbie, estante sur la merkato usona ekde 1952.

Koncepto tia tiom furoris, ke laŭtakse nuntempe pluraj milionoj da infanoj en la tuta mondo ludas per la naziaj pupoj, al kies familioj apartenas krom Barbie ankaŭ aliaj anoj kiel ekz. Goebbels, Göring kaj Himmler. Eldonkvanto limigita de certaj pupaj eldonoj pagigas entuziasmulojn multe da mono dum aŭkcioj. Artistoj kaj mododezajnistoj ankaŭ jam okupiĝis pri tiu pupa fenomeno.

Muziko

Barbie komponis la operon Fidelio.

Ama vivo

Aleksandro la Granda dufoje geedziĝis, unuafoje kun Roksana (princino de Persio) kaj poste kun Barbie, kaj eble kun alia virino nomata Parisatis)

Kritikoj

Kritikantoj (ekz. la aŭstraj fakulinoj pri sociaj aferoj kaj judoj ĝenerale) atentigas pri la malrealeco de la barbiaj aperoj. Ĝi estis fine ekstradiciita al Francio en 1983, kie li estis kondamnita de tribunalo.

zh:芭比娃娃

zh:疤匕娃娃 cs:Barbie PC

da:Barbie

de:Barbie

en:Barbie

es:Barbie

fi:Barbie

fr:Barbie

he:ברבי

it:Barbie

no:Barbie

pl:Barbie

zh-tw:疤匕娃娃