Mikropeniso

El Neciklopedio
(Alidirektita el Bastoneto)

"Saĝa hundo post la vundo"

~ Zamenhof pri mikropeniso

Mikropeniso (bonalingve kacetego) estas nekutime malgranda peniso. Ofta kriterio estas al dors(mezurita sur pinto) starigas penisan longon de almenaŭ 2.5 normaj diferencoj pli malgranda ol la meznombro homa penisograndeco, aŭ pli malgranda ol proksimume 7cm (3 coloj) por plenkreskulo se komparite kun meza konstruo de 12.5cm (5 coloj). La kondiĉo estas kutime rekonita baldaŭ post naskiĝo. La esprimo plejofte estas uzita medicine kiam la resto de la peniso, skroto, kaj perineo estas sen ambigueco, kiel ekzemple hypospadia'oj. Micropenis okazas en proksimume 0.6% de maskloj.

Kialoj

De la nenormalaj kondiĉoj asociitaj kun mikropeniso, plej estas kondiĉoj de reduktita antaŭnaska androgeno produktado aŭ efiko-, kiel ekzemple nenormala testika evoluo (testika dysgenesis), Klinefelter-sindromo, Leydig-ĉelohypoplasia), specifaj difektoj de testosterono aŭ dihidrotestosteronosintezo ( 17,20-lyase-manko, 5α-reductase manko), androgenaj malsimpatiecosindromoj, neadekvata hipofizo stimulo ( gonadotropin manko), kaj aliaj formoj de denaska hipogonadismo. Micropenis ankaŭ povas okazi kiel parto de multaj genetikaj kriplaĵosindromoj kiuj ne implikas la seksokromosomojn. Ĝi foje estas signo de denaska kreskigahormona manko aŭ denaska hipopituitarismo. Pluraj homeoboks genoj influas penison kaj ciferograndecon sen mezureblaj hormonanomalioj.

Krome, en utero eksponiĝo al iom da estrogeno bazigis fekundecmedikamentojn like dietilstilbestrol (DES) estis ligita al generaj anomalioj kaj/aŭ pli malgranda ol normala peniso (mikrofaluso).

Post taksado por detekti iujn ajn da la kondiĉoj priskribitaj supre, mikropeniso ofte povas esti traktita en infanaĝo kun injektoj de diversaj hormonoj, kiel ekzemple homa taskigijona gonadotropin kaj testosterono.

Plej da oko- al dekkvarjaraj knaboj plusendis por mikropeniso ne havas la mikropenisokondiĉon. Tiaj konzernoj estas kutime klarigitaj per unu el la sekvantaroj:

  1. peniso kaŝita en suprapuba graso (ekstra graso ĉirkaŭ la puba monto).
  2. granda korpo kaj kadro por kiu prepuberta peniso simple prezentiĝas tro malgranda.
  3. prokrastita puberecon kun ĉiu kialo atendi bonan estontan kreskon.

Terapio

Hormonterapio

Kresko de la peniso kaj antaŭ naskiĝo kaj dum infanaĝo kaj pubereco estas forte influita per testosterono kaj, malplialtagrade, kreskiga hormono; sed ilia valoro en la terapio de mikropeniso estas plejparte limigita al kondiĉoj de hormonomanko, kiel ekzemple hipopituitarismo aŭ hipogonadismo.

Nekonsiderante la kialo de mikropeniso, se ĝi estas rekonita en infanaĝo, mallonga kurso de testosterono ofte estas preskribita (kutime ne- pli ol 3 monatoj). Tio kutime induktas malgrandan kvanton de kresko, konfirmi la verŝajnecon de plia kresko ĉe pubereco, sed malofte atingas normalan grandecon. Neniu kroma testosterono ricevas dum infanaĝo, por eviti nedeziratan viriligon kaj ostomaturiĝon. (Ankaŭ ekzistas iu indico ke tro hasta dono de testosterono povas konduki al reduktita penisograndeco en la plenkreskulo.)

Testosteronoterapio estas rekomencita en adoleskeco nur por knaboj kun hipogonadismo. Penisa kresko estas kompletigita ĉe la fino de pubereco, simile al la kompletiĝo de altecokresko, kaj kondiĉo de ekstra testosterono al post-pubertal plenkreskuloj produktas malgrandan aŭ neniun plian kreskon.

Kirurgio

Ĉar hormonterapio malofte atingas mezgrandecon, pluraj kirurgiaj teknikoj similaj al faloplasty por penisovastigo estis elpensitaj kaj faritaj; sed ili ne estas ĝenerale konsideritaj sufiĉe sukcesaj por esti vaste adoptitaj kaj malofte estas faritaj en infanaĝo.

En ekstremaj kazoj de mikropeniso, ekzistas apenaŭ ĉiu ostrekto, kaj la glans ŝajnas sidi preskaŭ sur la pubhaŭto. De la 1960-aj jaroj ĝis la malfruaj 1970-aj jaroj, ĝi estis ofta por seksoreasigno kaj kirurgio esti rekomendita. Tio estis aparte verŝajna se indico indikis ke respondo al kroma testosterono kaj puberta testosterono estus malbona. Se gepatroj akceptis, la knabo estus reasignita kaj renomita kiel knabino, kaj kirurgio rezultis por forigi la testikojn kaj konstrui artefaritan vaginon. Tio estis bazita sur tri nun pridubis supozojn:

  1. socia sekso kaj seksdiferencoj estis sole demando pri socia lernado prefere ol biologio.
  2. masklo kun peniso tro malgranda por meti en vaginon ne povis trovi kontentigan socian kaj seksan lokon en socio.
  3. funkcie akceptebla vagino povus esti konstruita kirurgie.

Johns Hopkins Hospital, la centro plej konata pro tiu aliro, elfaris dek du tiajn reasignojn de 1960 ĝis 1980, plej precipe tiun de David Reimer (kies peniso estis detruita per cirkumcidakcidento), kontrolita fare de Dr. John Money. De la mezaj 1990-aj jaroj, reasigno malpli ofte estis ofertis, kaj ĉiuj tri regiono estis defiita. Iamaj temoj de tia kirurgio, voĉaj ĉirkaŭ sia malkontento kun plenkreska rezulto, ŝajnigis esti grandan rolon en malinstigado de tiu praktiko. Seksa reasigno malofte estas farita hodiaŭ por severa mikropeniso (kvankam la demando de kreskigado de la knabo kiam knabino foje estas daŭre diskutita. ) (Vidu "Historio de interseksokirurgio" por pli plena diskuto.)

Vidu ankaŭ

es:Milimetrosexual