Basbalo

El Neciklopedio
(Alidirektita el Bazpilkado)

"Using the Esperanto version of Google as a guide, basbalo receives three times the hits as bazpilkado. However many Esperantists object to this usage as being an anglicism."

~ Vikivortaro pri bonalingvismo

Basbalo esas kolektala sporto derivata di samai radikoi kel kriketo. Esas sur tereno di gazono kae sablo. Pleas kun batiloi por frapari baloin lansitain, kae gantoi por rikaptari la balon. L'originoi di basbalo prestas al kontroversoi, ma esas nediskutebla ke l' unesmai modernai reguloi (« Knickerbocker Rules ») havitis kodeksigitai en Usona ye 1845. L' europeanai radikoi di ludo, longatempe neglijita per l' usanai autoritatoi por facari basbalon sporto tipe usana, esas konocitai en longa tempo per l'usanai historioi di la sporto. La recenta lumizo di deskripto di konkurso ludita ye 1755 en Surrey (Anglia) igas en ta sinso.

Usono kaj basbalo

Laŭ raporto de Usona Esperantisto, al la usona lingvo skandale mankas vortoj pri basbalo. Jen la raporto.

Mi ĵus ricevis mesaĝon de Barry Friedman. Li skribis, ke oni aranĝis profesian basbalan sportludon en Israelo.
Mi citos:
"On the foul lines, puzzled broadcasters struggled with translating baseball lingo into Hebrew - and gave up.
'How do you say "home plate?"', asked one of the Channel 5 announcers, who called the game in the live broadcast. No one came up with an answer.
...(tranĉita)...
The hapless broadcasters on the sports channel understood the game but were stymied by the terms. After a valiant effort at rendering some of the lingo into Hebrew, they gave up - lacing their broadcast with Hebrew-accented versions of *ball*, *strike*, *out*, *majors,* *pitcher* and *base hit*.
Kiel oni diras ĉi tiujn vortojn emfazitajn (supre) en la Esperantan?
Se eta lando kiel Israelo povas havi basbalan terminaron en sia lingvo, kial ne granda lando kiel Usono? Ĉu ni hontas pri nia kulturo aŭ ĉu ni estas aerkapuloj?????

Tutmondeco

En Usono, oktobro estas la monato de la Monda Serio de usona basbalo. La Serio ankaŭ havas la nomon 'Aŭtuna Klasiko'.

Monda Serio? Ĝi nomas tiel, ĉar Usono estas la nura lando kiu ludas basbalon. Ĉiu alia ludas kriketon, kompreneble, kiel normaluloj.

La unua Mondo Serio estis en la jaro 1903. La teamoj en la unua Aŭtuna Klasiko estis la Pitsburgajn Piratojn (Pittsburgh Pirates) kaj la Bostonajn Amerikanojn (Boston Americans). La fama basbalisto Honus Wagner estis unu el la Pitsburgaj Piratoj, kaj la fama basbalisto Cy Young estis unu el la Bostonaj Amerikanoj.

En 2011, la teamoj en la Monda Serio estas la Sankta-Levisaj Kardinaloj kaj la Teksasaj Rangeroj. La Kardinaloj venkis en la unua ludo, kaj en la dua ludo venkis la Rangerojn.

Fontoj

El mia blogo: kaj la hundo iris kun ili. Vizitu la blogo por la angla traduko. Ĉu iu volas respondi?

cs:Baseball de:Baseball el:Baseball en:Baseball fr:Baseball ja:野球 ko:야구 no:Baseball pl:Bejsbol pt:Beisebol sv:Baseboll zh:棒球 zh-tw:笨球