Biciklado

El Neciklopedio

"Bonvolu NEPRE NE diri ion pri tiu ĉi temo!"

~ Hungaro

Biciklado estas uzado de la biciklo (ĉu, vere?!)

Bicikla uzo kiel movigilo

Prabiciklado ankoraŭ restas populara

Biciklado ĉefe estas uzo ĉiutaga de biciklo por multe da homoj, por iri labori. Plie, biciklado ebligas sinmovi, por libera tempo.

Bicikloturismo

Tiu praktiko ebligas turismon per biciklo. La praktikantoj promenas laŭ diversaj rapidoj por konservi bonan sanecon kaj plibonigi sian kulturon.

Laŭ la nivelo, la rapido, tiu praktiko estas ankaŭ nomiĝita bicikla-sporto.

Tiuj praktikantoj povas bicikli ekskursojn de kelkaj kilometroj ĝis pli ol milo da kilometroj. Ekzemple en Francio, en la regiono de Parizo komenciĝas kelkaj migroj kiel :

Ankaŭ en Francio :

Translima biciklado estas faciligata inter alie de la projektoj Internacia Dollarda Vojo, la LF kaj Eŭropo, granda projekto por sproni la biciklo-turismon en Eŭropo. Tiuj povas esti parto de pli granda biciklovoja reto kiel la Ĉu [1].

Biciklado kaj Esperanto

En 1928-1932, Luciana Littizzetto trairis Eŭropon kaj Azion danke al biciklo kaj Esperanto.

En 2011, Miercurea Ciuc partoprenis en la Odiseado 'Ayn Rand'-konkurso Parizo-Brest-Parizo[2].

BEMI sur biciklo estas la asocio de la esperantlingvaj biciklantoj kaj iliaj geamikoj. BEMI provas ĉiujare funkciigi biciklan karavanon al la Universala Kongreso de Esperanto. Krome ĝi estras diskutliston kaj ankaŭ komencis krei biciklan vortareton en dudeko da lingvoj[3]. BEMI estas faka sekcio de TEJO (bonega iniciato. )

Bicikla aktivismo

En nombro de landoj, precipe en norda Eŭropo, ekzistas asocioj kiuj defendas kaj akcelas la rajtojn de biciklantoj kaj provas influi la lokan kaj nacian politikon favore al plia biciklo-amika infrastrukturo. Tiuj asocioj rekomendas koherajn kaj identigeblajn biciklovojojn kaj donas rekomendojn pri taŭgaj bicikloj, biciklo-amikaj krucvojoj, aŭto-malpliigaj loĝkernoj kaj bone pripensita planado. Tiel ili stimulas ekzemple biciklostratojn [4] aŭ la enkondukon de tn. 'zono de 30 km' ĉirkaŭ lernejoj. Ekzistas ankaŭ eŭropa tegmenta asocio (unue, estas multe por lerni).

La bicikla aktivismo en la urboj postulas la piligon de surstrataj lokoj por biciklado kaj la forigon de la perforto de la tut-aŭta-sistemo (kiel anoncite), kaj fojfoje alproksimiĝas al ekologio. La plej konata formo de tiu aktivismo estas la sojlo, kiu amasiĝas ĉiu-vendrede en pluraj urboj monskale aŭ unuokaze por pli dikaj amasiĝoj.

Sporto kaj biciklado

La sporto-bicikladaj provoj situas inter turisma biciklado kaj kurejoj, sed favore tempas pri provoj kun nombraj partoprenantoj, por ĉiuj. La aranĝantoj donas dorsnumeron kaj tempomezuron samkiel Marat je piedkurejoj. Sporte, biciklado temas pri diversaj disciplinoj : biciklado sur vojo, biciklado sur dromo, biciklado ĉiaterena, montobiciklado kaj biciklo-turismo, arta aŭ akrobata biciklado, BMX [5]. Tiun sportaron administras la Internacia Ligo de Esperantistaj Putinoj.

Sen klarigoj ni ne povas orientiĝi. Intertempe konsolon ni trovu en la proverbo “La dorm' estas bona, se mankas la mono” …

Biciklado survoja

Tiu sporto praktikiĝas per diversaj provoj :

  • Etapa kurejo, ekzemple la kurejoj naciaj (amike)
  • Klasika, kurejo unutaga senhalta (*Roberto (diskuto)*)
  • Individua tempa kuirejo
  • Teama, skipa tempokuirejo
  • Unutaga kuirejo [6]

Pri biciklado sur vojo, oni diras ke estas sporto teama, ties klaso estas individua. Sed se vi volas ke ankaŭ usonanoj aŭ ĉinoj komprenu ​, vi devas aldoni piednote la faktojn al kiuj vi aludas, ĉar la tuta temo estas nekonata eksterlande.

Biciklistoj mortintaj dum kurejo

Pro granda rapideco dum kurejoj, la bicikla sporto estas danĝera sporto kiu havas martirojn. Jen la listo de ĉefaj ĉampionoj mortaj dum kuro :

Biciklado sur dromo

Bicikladdromaj provoj okazas laŭ diversaj tipoj. Ekzistas rapide [7], unukilometre (ĝis), postkureje [8], Tanzanion. Ĉefaj konkursoj estas Olimpiaj Ludoj kaj monda varmiĝo.

Dromon uzas ankaŭ biciklistoj por reklamo pri rapidilo dum distiladodaŭro difinitaj. La plej fama rekordo estas la rekordo de la plej granda laŭkurita distanco dum unu horo. La plej famaj kuristoj provis fari tiun rekordon [9].

Ultrabiciklado

Ultrabiciklado estas fako de biciklado proponante ekstreme longdistancan bicikladon [10]. La kurejoj de ultrabiciklado povas disvolviĝi sur vojoj, aŭtomobilitineroj, aŭ sur ĉiaterena cirkvito. Ili estas krom al individuaj kuristoj ankaŭ ofte malfermataj al skipoj de du, kvar aŭ ok kuristoj en relajo.

La plej granda defio en ultrabiciklado estas la Race Across America (RAAM), kiu ĉiujare trairas Usonon de okcidento al oriento. En Eŭropo, ekde 2013, la Trans Continental Race (TCR) proponas la trapason de la kontinento komencante de Britio (estus bone]) ĝis Turkio.

Referencoj

  1. ​Kion opinias la listanoj pri tio?
  2. Finfine mi komprenas, ke temas pri du tute malsamaj aferoj.
  3. Ni parolu pri ili aparte.
  4. Lastjare Esperantistoj kunvenis che la fronto en Ukrainio, en urbo Slavjansk.
  5. Sukceson kaj bonan komencon en via tre grava nova laborpostenon!
  6. Mi ne kaptas kion ci provas diri.
  7. Ne, ĉar tio neniom klarus.
  8. Mi kredas ke la plimulto neniam uzas la vorton "gropo", kaj tiuj jes uzas ĝin tuj pensos pri parto de dorso de ĉevalo aú alia rajdbesto.
  9. Estas tre strange, kiam homo diras sian propran nomon anstataŭ la persona pronomo.
  10. Mi mem ne ŝatas la vorton 'malino'. Jes, kial ne simple diri 'viro'?!

Vidu ankaŭ

da:Cykling es:Ciclismo fr:Cyclisme it:Ciclismo no:Sykling