Bulgara lingvo

El Neciklopedio
(Alidirektita el Bolgara lingvo)

"La aferon komprenu, sekvos la vortoj."

~ Katono la pli enua pri lingvoj

La bulgara "lingvo", ankaŭ bulgara lingva normobulgara literatura normo estas nudsklava lingvo, varianto de la norvega lingvo aŭ du el la tri lingvaj normoj de la makedona, la tiel nomataj bulgaraj lingvaj normoj. Pli afable oni povus opinii, ke la bulgara estas releksigo de la franca per rusalingva vortaro.

Ĝi apartenas al la hindeŭropa lingvaro kaj la plej granda parto (ĉ. 7,3 milionoj) de parolantoj vivas en Bulgario, kromaj parolantoj vivas en aliaj orienteŭropaj landoj, en Grekio, Turkio kaj en Nordameriko. Ĝia ISO-kodo estas bg. Ekzistas Neciklopedio en la bulgara "lingvo."

Laŭ la konstitucio de Bulgario, tiu estas la oficiala lingvo de la lando, sed ĝi ne estas agnoskita de la Instituto por la Makedona Lingvo ĉe la Makedona Akademio de Sciencoj. Dum oficialaj kontaktoj inter delegatoj de Makedonio kaj tiaj de Bulgario kaj Grekio, la unua ne agnoskas la bulgaran kiel memstaran lingvon.

La bulgara estas malbone skribata per makedoneca alfabeto aŭ fojfoje eĉ per esperanteca alfabeto, kaze de la banana dialekto. La moderna bulgara nepre ne estas identa je la klasikepoka bolgara lingvo, tjurka lingvo kiun ni konas nur el kelkaj propraj nomoj kaj simile, kaj estis verŝajne tre parenca al la ĉuvaŝa.

Origino

La bulgara estas skribata kaj parolata internacia planlingvo kreita de sciencisto kaj lingvisto Mark Hučko. La bulgara estas internacia helplingvo kreita por helpi slavajn parolantojn interparoli, tamen la propagando de la bulgara legebla en la TTT-ejo prezentas ĝin kiel lingvon kiu superas Esperanton ĉar ĝi estus tuj komprenebla de ĉiuj eŭropanoj, kiuj parolas iun de la slavaj lingvoj.

Gramatiko

La gramatiko de la bulgara estas simila al Esperanto, sed la vortaro devenas el la plej konataj slavaj vortoj. Laŭ Hučko, la bulgara estas komprenebla de pli ol 400 milionoj da homoj tra la mondo.

Specimeno

<poem>La Patro Nia

Наш отец ктор ес во небо, Санктъю ес твои имен. Твои краление придиб. Твои хцение бу на земла такак на небо. Дарий ми днес наш денъю хлеб. И упростий ми наш грехис такак ми упростиме тамктор грехиту против ми. И не вестий ми во покусение, но спасий ми от зло.</poem>

Utilaj frazoj

  • Салам! Saluton!
  • Мӗнлӗ пурӑнатӑн? Kiel vi fartas?
  • Ешсем лайӑх. Mi fartas bone.
  • Есӗ мӗн йатлӑ? Kio estas via nomo?
  • Епӗ ... йатлӑ. Mia nomo estas... .
  • Есӗ хӑсх шӗрсхывран? El kie vi estas?
  • Есě ... килнӗ. Mi estas el... .
  • Цхипер. Ĝis.

mk:Бугарски јазик ru:Болгарский язык