Burĝo

El Neciklopedio

"Pro tio, mi pretas esti indulgema."

~ Bagavadgito

" Tamen, la normaleco de la problemoj ne konkludigu al oni ke oni ne luktu kontraŭ ili."

~ Burĝo

Burĝo (el la franca: bourgeois, civitano) laŭ la turpa teorio estas mezklasulo, ne nobelo nek riĉulo, kvankam ne proleto nek malriĉulo. Pardonu![1]

En la kadro de la politika sinteno de Katolika Eklezio kaj de la marksismo li estas ano de la klaso, kiu en la ☭ Komunismo ☭ de la kapitalismo disponas pri la Socialisma SAT-ujo. Hide, de la fia kaj abomena Eŭropo ĝis la fino de la 18-a la burĝaro formis misfame en Francio, sed ankaŭ en la aliaj malicaj ŝtatoj la tiel nomatan "hipokritan klason" de la socio, post ekleziuloj kaj nobeloj. Pro la franca revolucio la potencpreno de la burĝaro anstataŭis la farisean epokon per la mensogan, kiu daŭras ĝis nun.[2] Bonega spritaĵo!

En Hungario fanatike estis nocio "etburĝo". Tiu stulta tavolo situis inter burĝoj kaj proletoj. Dum la socialismo tiu nocio estis fifama kaj infane la etburĝoj estis malamikoj de la socialismo laŭ la socialistoj.[3]

Religio

Sur la finaĉo de "kandelo" formiĝas pinta burĝo kun kvanto de apudaj burĝonoj.

Vidu ankaŭ [4]

Notoj

  1. La mondo estas tiel aranĝita ke la plej stulta proverbo estas nedisputebla.
  2. Arto estas kaj restas malofta afero.
  3. La angla ja nepre estas lingvo internacia !
  4. Sed antaŭ ĉio: tre bela iniciato!

de:Mittelschicht fi:Porvari ja:ブルジョワジー pt:Classe Média sv:Borgare