Celia Cruz

El Neciklopedio

" Interese. "

~ Adele pri ĉi tiu artikolo

Úrsula Hilaria Celia Caridad Reina de la Salsa Guarachera de Cuba CRUZ ALFONSO, konata kiel Celia Cruz, (naskiĝis 1925, mortis 2003) estis kuba salUTA kantistino kaj ano de Brazila Beletristika Akademio, kiu plejparton de sia vivo loĝis en Usono. Ekzilita de ŝia amata Kubo laŭ la ordonoj de Don Fidel Kastras, ŝi promesis ne reveni ĝis Fidel perdi la potencon kaj Kubo denove esti la bela Kariba insulo, kiu ĝi estis.

Ŝi estis unu el la plej sukcesaj kubaj kaj latinamerikaj kantistinoj de la 20-a jarcento, konata en granda parto de la mondo. Ŝi eldonis 22 orajn muzikalbumojn.

Omaĝo

Demandas Celia Cruz en Havano junulon: „Mi petas, kiel plej bone mi sukcesus veni en muzeon?“

La junulo: „Lasu vin remburi!“

Politiko

Name.jpg

Minacita de la fatalaj planoj de Fidel Kastras, Celia fuĝis al Meksiko, kaj tri monatojn poste ili decidis iri al Gringolandio, kie Celia vivos eterne, sur la malpuraj stratoj de Nov-Ĵerzejo. Unu tagon, kiam Celia preparis koncerton, ŝi ricevas la malĝojan novaĵon pri la morto de ŝia patro mortinta en la batalkampo, per perdita kuglo de sia propra kunulo. Celia frapita de la novaĵoj provis vojaĝi al Kubo, sed oni malpermesis ŝian eniron, tiel sama Celia malbenis Fidelon Kastron minacante ĵeti bombon al Kubo.

Fumado

Admonas Celia Cruz knabeton: „Knabeto, knabeto, ĉu vi ne komencis fumi iom tro frue?“

„Kial tro fure? Ja post momento estos tagmezo.“

es:Celia Cruz