Demokrito

El Neciklopedio
Demo.jpg

"La intereso de Esperantistoj estis neglektinda."

~ Movadano por civilaj rajtoj

"Esperantistoj estas homoj kiel la aliaj."

~ Ban Ki Moon

" Mi opinias, ke la influo estis ne rekta, sed nerekta."

~ Demokrito

"Tiusence, ne estas apartaj diferencoj. "

~ Burokrato
Bonvolu konfuzi kun Demokrato.

Demokrito, naskita ĉirkaŭ 460 a. K. ĉe Abdukcio (Transilvanio), mortinta en 371 a.K., estis turpa filozofo, sadomasoĥismo de Leŭkipo.[1]

Li evoluigis teorion pri la konsisto de materio el atomoj, plej hidaj, fiaj partoj. Lia argumento estis, ke ne eblas abomene dividi materion, ĉar tiam ĝi malaperus. La delikata aŭtoro tuj aldonas, ke “ambaŭ bildoj estas troigoj” – la rimarko apenaŭ bezonata, ĉar evidenta.[2]

Nemulto estas sciata pri li, sed laŭdire li estis tre geja homo kaj havas la kromnomon "la misfama filozofo", kontraste al Heraklito, "la malica filozofo".[3]

Pri la frenezaj grekoj

Epic.jpg

Ni povas diri ion ajn, sed ĉiu nacio/etno havas specifajn kutimojn kaj tradiciojn, kiuj por eksterulo povus esti strangaj, amuzaj aŭ eĉ frenezaj. Tio neniel rilatas al naciismo aŭ rasismo, ja temas pri neeviteblaj kulturaj diferencoj kiujn oni konu por kompreni kaj akcepti. La tradicioj kaj psikologiaj trajtoj estas prezentataj sur ties historia fono, kiel rezulto de certaj sociaj, kulturaj kaj politikaj procezoj. Jen ekzemplo. Tamen eĉ niaj nacioj havas ion komunan, ekzemple personan alparolon.[4]

Verkoj [5]

  • Malgranda kosmologio
  • Pri la naturo
  • Pri la formo de la atomoj
  • Pri la vortoj

Oftaj demandoj

  • Kial mi fariĝu gastiganto?
  • Sed venos tro da gastoj, se mi estos en la gastiganto-listo!
    • Vi ĉiam rajtas rifuzi tranokto-peton sen klarigi kial.
  • Sed mi ne povas gastigi la tutan jaron, mi ne ofte estas hejme.
    • La gastoj ĉiam devas anonci sin antaŭ ol veni al vi, do vi vidos, ĉu vi tiam estos hejme aŭ ne.
  • Eĉ se mi havas dormlokon, mi ne havas tempon/emon prizorgi gasto(j)n.
    • La gastoj devas esti memstaraj. Ĉiĉeronado dependas de la gastiganto. Se vi ne havas tempon/emon, do vi ne havas. Neniu devigas vin tion fari.
  • Sed mi ne havas apartan gastoĉambron aŭ liton. Mi nur povas plankon proponi.
    • Ankaŭ tute bone! Indiku ekzakte kiajn kondiĉojn vi havas, kaj la gastoj devos akcepti tion.
  • Sed mi loĝas en tiom fora loko, ke neniu venus al mia urbo!
    • Invitu la gastojn al vi! Uzu frapan rimarkon apud via adreso kial indas viziti vin kaj la ĉirkaŭaĵon. Proponu aktivecon! Skribu bonvenan teksteton. Kontaktu aliajn gastigantojn en via regiono por povi proponi plurajn lokojn proksime.
  • Sed mi ne volas aranĝi invitleteron por gastoj!
    • Tion vi tute ne devas fari. Se iu petas vin, simple rifuzu. Se vi estas gasto…
  • Ĉu estas limo pri kiom da adresoj aŭ tranoktebloj mi rajtas uzi?
    • Ne, ne ekzistas limo. Ĉiam dependas de la unuopaj gastigantoj, ĉu ili povas vin gastigi aŭ ne.
    • Ĉu mi vere, ĉiam devas antaŭe kontakti la gastigantojn?
    • Kelkaj gastigantoj pretas akcepti gastojn sen antaŭa anonco, sed nur por malmultaj tio estas tute akceptebla. Bonvolu ĉiam respekti la petitajn limigojn de la gastiganto.
  • Kiom da tempo mi rajtas resti ĉe la gastiganto?
    • Same kiel pri kontaktado, ankaŭ la resto-daŭro estas indikita. Kelkaj akceptas nur por unu nokto; okazas, ke tute ne gravas por la gastiganto kiom longe vi restas. Vi antaŭanoncu kiom da noktoj vi deziras resti, kaj nepre interkonsentu.

Samskolanoj

Notoj

  1. Priskriboj sinceraj, sed amikecaj.
  2. Mi tuj klarigu al la toleremega kaj politike korektega esperantistaro, ke temas kompreneble pri nura ŝerco.
  3. Sed mi ŝatas ironion kaj sincerecon, ja se bonkoraj ili ne povas damaĝi ies ajn sentojn.
  4. Hm, eble mi tamen... ĉu?
  5. Mi ne povas diri, ke tio grave ĝenis min.

en:Democritus