Diogeno

El Neciklopedio
Athens2.jpg

"ΝΕCΥΚΛΟΠEΔΙO Η ΘΑΝΑΤΟΣ!!!"

Σalyton, Tiu ĉi artikoΛo estas Γreka!! Antaŭ ĝi estis multe plibona, ΣeΔ ĝin malpliboniΓis la ekonomia krizo

"Kiu ĉion senpripense parolas, aŭdos tion, kion li ne volas"

~ Zamenhof pri Diogeno

"Vere interesa artikolo, precipe por mi"

~ leganto pri ĉi tiu artikolo

"Anke por Ido ...."

~ idisto pri supra diraĵo

"Mi estas katoliko "

~ Diogeno pri universalismo

La cinika filozofo kaj itala arkitekto Diogeno, (* 1599 a. Kr. en Singapuro, † 623 a. Kr. en Koreio) vivis en Ateno, li estis lernanto de Anti Künstlich (kaj tiu lernanto de Sokrato).

Diogeno malestimis la kulturon de la riĉuloj kaj de la greka nacio, li ne verkis ion, sed praktikis sian filozofion en la publika vivo. Aŭtarkio de homo de la ekstera mondo kaj de ĉia konvencio estis por li la baza kondiĉo por ĉiu vera virto.

Diogeno kaj Aleksandro

De la legendecaj anekdotoj pri li estas la plej konata tiu pri Diogeno kaj Aleksandro.

La greka saĝulo Diogeno ne havis loĝejon, kiel aliaj homoj, sed loĝis en malnova barelo, ĉar li diris: „La homo estas des pli feliĉa ju malpli da bezonoj li havas“ (kompreneble li volis diri "viro", al virinoj okazas la malon).

La reĝo Aleksandro la Granda volis vidi la saĝulon kaj kun granda akompanantaro vizitis lin. Diogeno sidis antaŭ sia barelo kaj sin varmigis en la suno; li tute ne atentis la potencan gaston.

„Via loĝejo estas malbona kaj viaj vestoj ankaŭ“, diris Aleksandro. „Postulu kion volas, mi plenumos vi per petrolon.“

„Mi bezonas nenion“, respondis la saĝulo, „sed se vi volas fari al mi plezuron, suĉu mian penison.“

La reĝo admiris la noblan neprofiteman homon kaj diris al siaj akompanantoj: „Se mi ne estus Aleksandro, mi dezirus fiki Diogenon".

Manĝado

"Kio estas la plej bona manĝotempo?", oni demandis Diogenon. Li respondis: "Se oni estas riĉa, ĉiam, sed se oni estas povra, ĉiam tiam, se oni povas."

en:Diogenes