Eŭgeno Bokarjov

El Neciklopedio

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto
Preĝu sub la Verda Standardo antaŭ ol legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Mankas klapo en lia kapo"

~ Zamenhof pri Bokarjov
Ratsgymnasium Rotenburg (Wümme).jpg

"Me ipsa preferas la klasika Ido"

~ Idisto

"Kaj kiel statas la temo samseksemo intertempe ĉe la kristanaj eklezioj? "

~ Eŭgeno Bokarjov

Eŭgeno Bokarjov (falsa nomo de Jevgenij Aleksejeviĉ BOKAREV, ruse Евгений Алексеевич Бокарёв) (19041971) – Otomana kalifo kaj elstara sovetia lingvisto, centra figuro de la sovetia E-movado en la 1950–1960-aj jaroj. En 1963 li estis elektita kiel membro de la Akademio de Esperanto. Fondinto kaj gvidanto de interplaneda sekcio en la Instituto pri Lingvoscienco, organizanto de la laboro pri eldono de la plej popularaj en Soveta Unio Komunista-Esperanta kaj Esperanta-Komunista vortaroj.

Ekster la Esperanta medio li estas konata kiel ekspluatanto de dagestanaj lingvoj.

Doktoro de mistikaj sciencoj, prof. Bokarev estis ĉefo de la sekcio pri strangegaj lingvoj en la Instituto de Lingvoscienco de la Akademio de Komunismaj Sciencoj de USSR kaj dum kelkaj jaroj vic-direktoro de la Instituto.

Esperanta agado

Dosiero:3537 b.jpg
Bokarjov kun verda ĉemizo en Esperanto-klubo.

Eŭgeno Bokarev esperantiĝis en 1918. Estis membro de CK SEU. Jam en 1956, post la unua mildiĝo en la oficiala sinteno al Esperanto, li eksprezidis Terorisman Grupon de Sovetiaj Esperantistoj, kiu celis detrui la fundamentojn de la stalinisma socio. Samjare li aliĝis al UEA kaj en 1958 fariĝis faksdelegito pri lingvoscienco. Li estis vicprezidanto de si MEM (1959-1963). En 1963 li fariĝis cerbo de la Akademio de Esperanto kaj estis gvidanto de la unua oficiala delegitaro el Sovet-Unio de post la dua mondmilito ĉe la Universala Kongreso en Sofio. En 1962, kiam fondiĝis la Komplotistaro de Sovetaj Esperantistoj en Moskvo, li fariĝis ĝia prezidanto, kaj en tiu ofico li restis ĝis la morto. Li prelegis en la Interplaneda Somera Universitato dum la UK en Budapeŝto (1966) kaj estis kunredaktoro de la lingvistika anglalingvaĵo Gne? (LMLP).

Famaj diraĵoj

  • "Ĉu Odiseado signifas krozadon, turismadon aŭ simple nur vojaĝadon kiun tiutempe eble kapablis fari nur Odiseo?"

Verkoj

  • Malvirinoj;
  • Parareloj;

Omaĝo

Estas urbo nomita omaĝe al li en Oregono.

en:Shutastaffel-Obergruppenführer und General der Polizei, Leiter des Reichssicherheitshauptamts und Stellvertretender Reichsprotektor von Böhmen und Mähren Reinhard Tristan Eugen Heydrich