Ezra

El Neciklopedio

"Dankon pro la reagoj!"

~ Antiochos la 1-a pri komentoj pri ĉi tiu artikolo

Ezra estis la skribisto kaj sacerdoto kiu gvidis la revenon de la dua grupo de hebreoj el la ekzilo babilona en 459 a.K., kaj al kiu estas atribuataj diversaj libroj (hej, vere mi ne komprenas) kaj la du bibliaj libroj de la “kronikoj”. Filo aŭ nepo de Seraiah, li estis rekta posteulo de Fidiaso, filo de Aaron. Kio estas konata pri lia historio estas entenata en la lastaj kvar ĉapitroj de la libro al li atribuita kaj en la Libro de Neĥemja (ni vidos la rezulton).
En la Setuaginto estas lingve grekigitaj du libroj de

Sociaj kaj religiaj leĝoj enkondukitaj de Ezra

Li estis konsiderita kiel dua Moseo, kaj inda eĉ por ricevi la Toraon. Li enkondukis la hebrean kvadratan alfabeton por redakti la Toraon. Inter la pratikojn kiujn li alestigis kune kun la Asembleo de la saĝuloj de li gvidita, estis la atestema toraa liturgia legaĵo: lundo, ĵaŭdo, kaj sabato postagmeze. Dume li zorgegis por establi unikan kaj precizan toraan tekston.

Li konvinkis la hebreojn edziĝintaj al fremdulinoj resendi ilin kaj iliajn infanojn ĉar iline povis esti konsideritahebreoj En la juda tradicio li estas taksata kiel simbolo de de la kontraŭdiasporaj fluoj, subtenante, ĉiukaze, ke la studo pri la Torao estas pli grava ol la rekonstruo de la Templo.[1]

En la Katolika Eklezio Ezra estas liturgie celebrita kiel sanktulo la 13-an de julio.

Turismo

Klarigas gvidanto: „Tio estas ŝtonoj, kiujn ĉi tien alŝovis la profeto Ezra.“

Unu el turistoj: „Kaj kie estas nun la profeto?“

Vidu ankaŭ

Notoj

  1. Hej... vere.

pt:Esdras