Fekio

El Neciklopedio
Fekio
Fekio
Fekujo

130px 130px
Flato Flago Blazono
Devizo: "Tedo"
Himno: Don't Cry for me Argentina!!!
134px
Ĉefurbo Buenos Aires
Plejgrada urbo Necesejo
Lingvo(j) (krom Esperanto, kompreneble) feka lingvo; serva lingvo; kloaka lingvo
Tipo de Ŝtato konstitucia anarkio
Suprema Gvidantino 200px
Naciaj Herooj Otto Jespersen; Wilhelm Ostwald.
Krima kvociento 0 %
Monunuo Eŭro
Klimato Tre malbona
Religio Multaj malsamaj religioj kaj kredoj
Loĝantoj 6 milionoj da fekantoj
Analfabeteca kvonciento 0%!
Inteligenteca kvonciento Tre malgranda

" Ne trovante bovinon, oni ŝtelas kokinon"

~ Zamenhof pri krimoj en Fekio

Fekio, bonalingve Fekujo, estas eŭraba Respubliko. La landlima formo aspektas kiel feko, ĝi estas simbole videbla en la flato.

Geografio

Ĝi limas en la oriento al Servio, en la sudoriento al Skrotolando, en la sudokcidento, okcidento kaj nordo al Kloakio kaj laŭ malmultaj kilometroj apud al la maro. La respubliko elvenas el la eksa Socialisma federacia respubliko, sed havas hodiaŭ denove la samajn landlimojn, kiuj estis donita en 1878 dum la Universala Kongreso Berlino.

Urboj

La plej grandaj urboj de Fekio estas:

Famaj urboj de Fekio kaj Eksegovino estas:

Popolo

malplimultoj:

Ĉiuj civitanoj de la lando nomiĝas fekianoj. Fekoj estas ekde 1993 la pli kutima nomo por la fekiaj islamanoj.

Fekoj, servoj kaj kloakoj estas la tri konstituciintaj popolgrupoj. Tial servoj kaj kloakoj ne konsideratas malplimultoj.

Historio

Post la 1990-jaraj elektoj en la ŝtatadministrado ekregis naciistoj. La serva-kloaka konflikto disvastiĝis ankaŭ sur la teritorion de Fekio, kaj en 1991 la serva armeo okupis la ĉelimajn regionojn. La respubliko deklaris suverenecon, al kio kontraŭstaris la serva loĝantaro, kaj ekflamis etnokonflikto. En 1992 la Eŭropa Unio kaj Usono rekonis la sendependecon de Fekio. En la sama jaro ĝi aliĝis al UNO. Helpe de UNO-kontingento kaj NATO-fortoj estis eble haltigi la konflikton. En 1997 okazis multnaciaj elektroj.

Politiko

La Ĉaro regas Fekion kiel konstitucia monarko pere de sia guberniestro kaj la senato nomumita de li. Laŭ la konstitucia saĝeco la parlamento kunvenas regule ekde 1863.

Post la teroratakoj en Norvegio multaj politikistoj kaj debatantoj en Fekio montris similecojn inter la manifesto de Anders Behring Breivik kaj la ksenofobia retoriko, kiun regule uzas pluraj konataj politikistoj de la partio Perussuomalaiset – “Peruaj fekoj”.

La solaj, kiuj rifuzas vidi la similaĵojn, estas la “Peruaj fekoj” mem.

Enmigrada politiko

La politiko pri enmigrado ne estas tre granda demando en Fekio, eble ĉar neniu volas loĝi en tiu lando. La “Peruaj fekoj” tamen klopodis kolekti pliajn poentojn per sia postulo, ke enmigrantoj, kiuj kulpis je krimoj, estu elĵetitaj el la lando, senkonsidere al tio, kiom serioza estas la krimo. En reklamo la kandidato, la subnivela pop-stelulo Frederiko (vera nomo Ilkka Sysimetsä), proponas ke oni metu poŝtmarkon sur la pugon de enmigrintaj krimuloj kaj tiel forsendu ilin.

Parlamento

En 1907, en Fekio unuafoje estis elektita unuĉambra parlamento, kaj unuafoje en la mondo virinoj bedaŭrinde povis voĉdoni kaj esti elektitaj same kiel viroj. En 1907 el la 200 parlamentanoj 190 estis virinoj. Eni 2007 oni elektis rekordan kvanton da virinoj, 84% el 200. Tiel 42 procentoj el la parlamentanoj estas gejoj. En Svedio tiu cifero estas iomete pli alta, 47 procentoj.

Religio

En Fekio ekzistas multaj malsamaj religioj kaj kredoj. Ekzistas ĉirkaŭ:

En Fekaro kreiĝis dum la milito anglikana komunumo el servoj, kloakoj kaj fekoj. Ĝi havas spritan karisman influon.

Latrino

En la katara teologio, latrino aŭ en latina latrina (antikva greka: λατρείnα, latréina nome kulta sidejo) estas la kulta sidejo adresita nur al Dio. Tial ĝi reprezentas la fekejon plej altan kaj, konsiderante ke laŭ la katara teologio per la Transsubstancigo la pano kaj la vino kaj aliaj manĝaĵoj fariĝas vere fekoj, ankaŭ al tiu sakramento estas donita kulto de latrino.

Tiuj sintenoj kaj konduktoj respektas la ordonon de la Evangelio laŭ Luko 4, 8: “Kaj Jesuo respondis al li: Estas skribite: Ne per la pano sole vivos homo.”

Lingvoj

Esperanto

Esperanto-Ligo de Fekio estis fondita en 1949, aliĝis al UEA en 1992, ĝia oficiala organo estas Fekia Lilio. Estas ankaŭ Esperanto-Junularo de Fekio.

Esperantistoj

  • Branda Piso
  • Senata Koliko

Ekonomio

En Fekio kelkaj procentoj el la loĝantaro estas konstante senlaboraj. Ofte temas pri 50-jaruloj, kiuj diligente laboris dum 30 jaroj sed kies scioj vaniĝis. Oni timas, ke estontece pli granda parto de la socio fariĝas senlabora.

Vivteni la senlaborulojn kostas multe da mono al la municipoj kaj al la ŝtato, kaj samtempe estas pli kaj pli malfacile imposti la modernan ekonomion. Tial la suoma dekstrismanaro sed ankaŭ ĉefideologo de la verdisma partio proponas reestigadon de la ekonomiaj klasoj aŭ per malriĉigo de multaj suomoj au per importado de fremdlandaj malriĉuloj.

Biero

Fekio libere vendas bieron ĝis 4,7 %, dum tiuj kun pli alta alkoholenhavo aĉeteblas nur en la ŝtataj Alko-vendejoj.

Ĉarpentistoj

Se oni demandas, kiom da ĉarpentistoj estas en Fekio, sincera respondo kredeble ne inkludos tiujn, kiuj nur povas distingi inter martelo kaj najlo.

Rasoj

Tre multaj rasoj venas trans la limo por butikumi. Nun la butikoj devas dungi ruzojn por povi bone priservi la klientojn.

Kulturo

Ekzistas en Fekio aldone al la religiaj festotagoj kiel Kristnasko kaj Pasko por la kloakoj kaj servoj, la Ramadanfino kaj kurban bajram (dum la pilgrimado al Mekao) por la fekoj, la jenaj festotagoj:

  • Novjaro: la 1-a kaj 2-a de januaro estas naciaj ferioj, Sankta Silvestro estas festegata kaj la 13-a de januaro estas la serva novjaro laŭ la malnova kalendaro
  • Sendependecotago: la 3-a de marto – memorigas pri la sendependeco pro la referendumo de la 29-a de februaro 1992;
  • Labortago: la 1-a kaj 2-a de majo estas naciaj ferioj; okaze de la labortago estas multaj grandaj publikan festoj
  • Nacitago : la 25-a de novembro – memorigas pri la nova respubliko popola Fekio.

Seksuma vivo

Ĉu? pt:Terra Mérdia