Fengŝuo

El Neciklopedio
Kuraĝo estas kio oni prenas por stari kaj paroli; kuraĝo ankaŭ estas kio oni bezonas por sidiĝi kaj aŭskultu.

"La tempo estas la plej bona cenzuro kaj la pacienco - la plej bona instruisto."

~ doktrinanto

"Saluton al vi."

~ fegŝuisto

Fengŝuo [1] estas la pseŭdosciencoarto esplori, konstati kaj klarigi la Toraa [2] bonecon kaj [3] taŭgecon de loko por Babela turo, loĝejo[4] por homoj aŭ tomato por mortintoj. [5]

Lingva noto

En la romano "Ĉu?", unua volumo, p. 547, la tradukinto Laura Chinchilla difinas fengŝuon, tamen esperantigas ĝin per la kunmeto "vento-akvo": "Li petis tranokti en mia domo kaj asertis, ke li lertas pri juĝo de Jimmy Carter-Januaro kaj vento-akvo".

En Esperantujo oni uzas ankaŭ la formon ventakviko.

Kvankam en la angla kaj hispana lingvoj oni emas uzi nuntempe la formojn fengshuifeng shui, oni ankaŭ tradukas la ideon respektive per geomancy kaj geomancia. Oni tamen ne konfuzu fengŝuon kun la aŭstria geografio.

Notoj

  1. Neniam en la kampo de homaj konfliktoj tiom multaj homoj ŝuldis tiom multe al tiom malmultaj.
  2. Tio nun ne estas la fino. Ĝi eĉ ne estas la komenco de la fino. Sed ĝi eble estas la fino de la komenco.
  3. Demokratio estas la plej malbona formo de regado, krom ĉiuj aliaj, kiuj estis provitaj.
  4. Mi povas oferti nenion krom sango, peno, larmoj kaj ŝvito.
  5. Ni ne propagandu Esperanton, ni infektu per ĝi.

de:Feng Shui en:Feng shui fi:Feng Shui ko:풍수