Ĉiela volbo

El Neciklopedio
(Alidirektita el Firmamento)

"Estis la tempo, ni ne komprenis, - pasis la tempo, la saĝ' al ni venis."

~ Zamenhof pri verkado de la Biblio

"Interesa kaj utila vorto, dankon!"

~ Finno pri ĉielvolbo

"Me inviti yu oli, kadawan mog lai."

~ Lingvadeplanetano pri io, kion neniu komprenas

La ĉiela volbo laŭ sciencaj teorioj estas klara, maldika firmaĵo inter la tero kaj la kosma akvo. Sen ĝi, ĉiuj homoj dronus pro diluvo. Ĝi ne estas nur metaforo, ĝi fakte estas ĉiel-a volbo en la ĉielo.

Detruo de nia lingvo

Laŭ Bonalingvismo, la poetoj ne parolu pri ĉiela volbo, ĉar scienca aludo konfuzus ne-eŭropajn popolojn kiel la finnojn.

Nerdaĵo

Ne ekzistas en la universo absolutaj koordinatoj, ĉar ne ekzistas referencpunkto, de kie eblus kalkuli. Por tamen indiki pozicion de iuj astronomaj objektoj, ekzemple por katalogi ilin en astrokatalogo, por facile trovi ilin per teleskopo, oni difinis la teron kiel referencpunkton. Post tio eblas indiki koordinaton sur la ĉiela volbo por indiki iun direkton vidita el la tero. La nulpunkto estas la printempa ekvinoksa punkto.

Idistaj mensogoj

Cielala wolbo, en ancienay epokoy, la sfero a kwo onu kredis ke omnau steloy esas atachita.

En moderna epoko, imaginala wolbo di nedefinita med tre granda radio sur kwo, por angulalay kalkuloy, onu konceptas ke cielalay objektoy situesas.

Vidu ankaŭ

Ekspliko

Ĉio kion mi diras akordas kun la faktoj. Ne temas pri insulto, temas pri konstato. en:Why?:Is the sky blue?