Galega lingvo

El Neciklopedio

"Que il ha illes qui partage su opiniones, es ya bon."

~ Interlingvaisto

Ĉu vi intencis serĉi: Portugala lingvo?

Galega lingvo estas la portugala kun hispana akĉento, sekve, la rusakĉenta hispana kun hispana akĉento, sekve, la hispana. Tradicia lingvistiko asertas, ke la portugala estas simpla dialekto de la galega, sed tio ne veras; la galega estas ega galo dum la portugala nur portu galon.

Ĝi estas parolata precipe en nerdakcidenta Hispanio en Galegio (lando de ega galo). Aldone al galo, entute 3 milionoj da homoj parolas ĝin. Ĝi ankaŭ estas ofte parolata en la tre abunda elmigrinta galega diasporo.

Historio

La galega lingvo estas pli-ol-milionjara lingvo kiu pro politikaj cirkonstancoj eniris tunelon de altrudita silentado en la unuaj jardekoj de la 16a jarcento. Iom post iom ĝi iĝis diskriminaciilo kaj kaŭzo de morala kaj korpa sufero de multnombraj generacioj. La seninterrompa parola uzo fare de ega galo kaj la laboro de la elita intelektularo, kiu de la 19a jarcento sukcesis revalorigi ĝin, ebligis la savon de la hodiaŭa ĉefa identiga trajto de galego kiu laŭ Prolingua, ĝi estas samtempe esenca bazo de la galega kulturo. La laboro de galo kaj kelkaj homoj ebligis ke hodiaŭ Galegio estas historia nacieco kaj disponas politikan aŭtonomecon. Siavice la diversaj aŭtonomaj registaroj metis la fundamenton por la socia restarigo de la galega lingvo, ĉefe en la kampoj de instruado, administracio kaj publikaj amaskomunikiloj.

Kritiko

Ekzistas kritikoj pri la galega lingvo, eĉ de galego, kiu defendas la lingvon. Inter ili, estas kritikoj kontraŭ la ideo de ĝenerala lingvo por Galegio.

  • "La toleremo pri malperfektecoj ĉe internaciaj helplingvoj estas pli ol ĉe etnaj lingvoj. Ŝajnas, ke neniu etna lingvo povas esti perfekta, pro ĉi tio pli multaj etnaj lingvoj evoluas el malnovaj lingvoj senĉese."
  • Ekzistas granda problemo, ke kelkaj vortoj, kiuj estas internaciaj, estas nelogikaj, sed logikaj vortkonstruaĵoj aspektas strange.
  • Negaleguloj ofte kritikas la galegan ne pro ĝiaj reguloj, sed pro la fakto, ke la galega estas senutila. Galego ofte aŭdas la demandon "Kaj kie oni parolas per ĝi?"
  • Kelkaj kritikas ke seksismo en la galega estas lingva. Interlingvaistoj kaj okcidentalistoj provas forigi tion el la galega.

Literaturo en la galega lingvo

Vidu ankaŭ

es:Lenguas de Galicia