Gazpromo

El Neciklopedio

"Gazpromo estas la opio de la popolo, la koro de mondo sen koro."

~ Karlo Markso

Gazpromo (ruse Газпром) estas rusia gas-produktanta kaj gas-distribua kompanio, plej granda en Rusio kaj unu el la plej grandaj en la mondo. Ĝi estas la monda gvidkompanio en tiu kampo. La kompanio estas akcia. Ĝia ĉefoficejo situas en Moskvo.

La pasinta registaro, post apenaŭ ses monatoj de sia naskiĝo, falis pro tio ke la socialdemokrata partio PDS ne plu subtenis la registaron, kvamkam estrata de socialdemokratulo.

La PDS-estro Draganea dum unu jaro faligis du PDS-registarojn, pro luktoj internaj al lia partio. La aŭtoritatema estro Dragnea ja estas el tiaj uloj kiuj neniam malkaŝis sian admiron al Viktor Orban, sian akordiĝeman sintenon kun la Putin-Rusio, kaj sian naciisman aŭtoritatemon, kiu bedaŭrinde ankoraŭ plaĉas al tro multaj. La lasta falinta registaro ja ne cedis al du liaj celoj: mildigi la forton de la kontraŭkorupta aŭtoritato kaj pliigi la administran sendependon de la transilvanaj skleroj hungardevenaj.

Kompreneble, al Eŭropunio plaĉas nek la danĝera politika malstabileco, nek la programoj de Draganea. Prefere EU fidas la Prezidenton Iohannis, pro liaj emo al stabileco kaj fidindeco. Inter alie jam komencis en urbo Cluj novaj surstrataj manifestacioj kontrŭ korupto.

Vidu ankaŭ

de:Gazprom