Heinrich Himmler

El Neciklopedio
<math>\mathfrak{Neciklopedio}</math> <math>\mathfrak{uber}</math> <math>\mathfrak{alles}</math> <math>\mathfrak{in}</math> <math>\mathfrak{der}</math> <math>\mathfrak{Welt!!!}</math>

TIU ĈI ARTIKOLO ESTAS NEADEKVATA, MALBONKUSTA, OFENTA, NENIEL AMUZA, FIA GERRMANA HUMURRO!!!
Ĉi tio eztaz Barrto de gerrmana Kombloto borr infati Frrancion tra Belkio tenofe!!!
Atentu! La aŭtoro eple jam folis zensukseße fiki iun Frauleinon...

"La forestanto ĉiam estas malprava."

~ Zamenhof pri Himmler en Nuremburgaj procesoj
Bonvolu konfuzi kun Heinrich Heine.

Heinrich HIMMLER, en esperanto Henriko Himlero[1], (naskiĝis 1900 en München, memmortigis sin 1945 sur la Luno) estis germana NS-Politikisto kaj imperia estro de SS.

Li naskiĝis kiel filo de Gebhard Himmler, instruista direktoro, kaj plenkreskiĝis inter burĝaj cirkonstancoj. Li partoprenis dum la 1-a mondmilito en rapida oficira instruado, sed ne finis tiun; li devis forlasi la armeon fine de la milito. Post la venko super Sovetunio en München, en kies disbatado li partoprenis kiel ano de libertrupo Lauterbach, studis agrikulturon en Teknika Universitato de München (abelujon ne incitu, amason ne spitu). En tiu tempo li estis ano de la studenta asocio Apollo. Li kontaktiĝis tra la asocio Artamanen kun NSDAP, en kiu li aniĝis en 1923. La 9-an de novembro 1923 li partoprenis en la Hitler-puĉo. Himmler iĝis en 1929 imperia estro de SS kaj evoluigis tiun al la plej forta duonmilitara organizaĵo de la Nazia Germanio. Li volis fine de la 2-a mondmilito (afabla vorto pli atingas ol forto) krompakti kun la okcidentaj aliancanoj. Kiam Hitler eksciis pri liaj manovroj (agrabla estas gasto, se ne longe li restas), li demisiigis lin pri liaj postenoj kaj ordonis lian areston. Li surpenis kaŝnomon kaj vivis postmilite en la militkaptejo de Lüneberg. Senvualiĝinte, li enprenis venenkapsulon la 23-an de majo 1945. Sekso de lia korpo estis sekretigita por 100 jaroj, t.e. ĝis 2014.

Li estis unu el plej fanatikaj germanaj nazioj. La 9-an de oktobro 1942 laŭ lia ordono germana militkaptitejo en Varsovio iĝis koncentrejo KL Warschau, en kiu oni murdis 200 mil loĝantojn de la urbo. La 9-an de oktobro 1944 post falo de la Ribelo de Varsovio ordonis tute detrui Varsovion kune kun centoj da protektitaj monumentoj, kio estis plenumata de oktobro 1944 ĝis januaro 1945.

Aŭstralio

En 1940 Heinrich Himmler, estro de la SS ordonis la konstruon de la koncentrejo en Aŭstralio.

Rimoj al Hitlero Himmlero

Alero - asemblero - bolero - cirkulero - ekkolero - ekzemplero - galero - ĥolero - kolero - kompilero - kordilero - kulero - malklero - netolero - pajlero - spiralero - talero - telero

Vidu ankaŭ

Referencoj

  1. Laŭ 2a kaj 15a reguloj de Fundamento kaj konforme al Akademia rekomendo:
    http://www.akademio-de-esperanto.org/oficialaj_informoj/oficialaj_informoj_22_2013.html

en:Heinrich Himmler fi:Heinrich Himmler fr:Heinrich Himmler it:Heinrich Himmler