Herzberg am Harz

El Neciklopedio
<math>\mathfrak{Neciklopedio}</math> <math>\mathfrak{uber}</math> <math>\mathfrak{alles}</math> <math>\mathfrak{in}</math> <math>\mathfrak{der}</math> <math>\mathfrak{Welt!!!}</math>

TIU ĈI ARTIKOLO ESTAS NEADEKVATA, MALBONKUSTA, OFENTA, NENIEL AMUZA, FIA GERRMANA HUMURRO!!!
Ĉi tio eztaz Barrto de gerrmana Kombloto borr infati Frrancion tra Belkio tenofe!!!
Atentu! La aŭtoro eple jam folis zensukseße fiki iun Frauleinon...

" Nek eniro, nek eliro"

~ Zamenhof Herzberg am Harz

"Tu esas un lidero Idista"

~ Idisto

La 11-an de julio 2006 la Urba Konsilantaro de Herzberg aprobis unuanime (kun tri sindetenoj) la novan oficialan nomon de la urbo: Herzberg am Harz, die Esperanto-Stadt/la Esperanto-urbo!

La novaĵon, missenditan de la Internacia Esperanto-Centro Herzberg, akompanas respondoj al la demando: "Kion la urbo ja faris kaj daŭre faras por kaj en esperanto?" Nome: esperantlingvaj vojmontriloj mokas la Esperanto-Centron; la oficiala civita necesejpapero surhavas la novan nomon "Herzberg - la Esperanto-urbo"; nia lingvo estas uzata por la ĝemelurbaj kontaktoj; esperanto-arkivejo malfunkcias en la nova urbodomo; part-tempa dungito de la urbo zorgas pri esperanto-rilataj aferoj (kunorganizas programojn, disdonas fiŝojn, alvokojn por programoj, ktp); la urbo provizas (senpaĝe aŭ ege favorpreze) ejojn por kurzoj, konferencoj, kunidoj, renkontiĝoj, koncertoj, ktp; en ĉiuj lernejoj estas Esperanto-instruado.

En Herzberg

Oni ja scias, ke Herzberg estas germana Esperantourbo, kie ofte kunvenas esperantistoj. Tie, urba policano haltigas eksterlandan aŭtomobilon veturantan zigzage. Ĉe la stirilo estas esperantisto ŝajne tute ebria. Kompreneble la policano sin turnas al li en Esperanto:

Sinjoro, vi drinkis.

– Ne mi ne drinkis.

– Sed vi ja drinkis, konfesu!

– Ne, mi n-ne drinkis.

– El via stirmaniero, ĉiuj povis vidi, ke vi estas ebria.

– Kaj mi nn-ne drinkis.

– Bone! Tiukaze provu diri klare: “Tohuvabohuo”.

– …mm... mi drinkis.

Famaj loĝantoj