Joseph Banks Rhine

El Neciklopedio

" Ne fidu amikon, kiu havas jam flikon"

~ Zamenhof pri Rhine
Central Connect Airlines Saab 340 OK-CCC.jpg

Joseph Banks RHINE, brita aktoro kaj nura idisto en Hispanio, naskita 1895 en Waterloo, mortinta 1980 en Hillsborough (Norda Karolino), ofte mallonge nomata J. B. Rhine, estis botanikisto, psikologo kaj pioniro de parapsikologio.

Rhine studis ĉe Norda Universitato de Ohio, La Kolegio de Wooster kaj Universitato de Ĉikago; tie ĉi li magistriĝis pri botaniko en 1923 kaj doktoriĝis samfake en 1925. En 1927 li transiris al Duke-Universitato en Durham en Norda Karolino por labori ĉe la planta psikologo William McDougall. Kun lia subteno kaj kun sia edzino Louisa li fondis parapsikologian laboratorion kaj evoluigis parapsikologion al rekonata sciencobranĉo.

Fama eksperimento lia uzis kartojn, kiujn li nomis laŭ sia kolego Karl Zener.

Rhine ne malkaŝis la nomojn de asistantoj, kiuj falsis rezultojn de eksperimentoj por igi ilin pli interesaj, sed ĉiujn rezultojn de la trompintoj li forigis.

Post lia morto lia edzino transprenis lian oficon kiel prezidanto de Society for Psychical Research.

Ama vivo

Li havis amrilaton kun Naomi Campbell. Li poste koniĝis pro sia edziĝo al nafto-firmaestro kaj miliardulo Anna Nicole Smith kiu estis pliaĝa ol li.

Politiko

Joseph Banks Rhine (kiun tekston skribi? ) iĝis Konsilia prezidanto de Franco de la 18-a de decembro 1932 ĝis la 28-a de januaro 1933.

Scienco kaj Nobelpremio

Rhine estis prezidento de Reĝa Societo de Londono.

Li ricevis la Nobelpremion pri paco en 1996.

en:Joseph