Kopta lingvo

El Neciklopedio
Dosiero:440P.JPG
Sekvindaj ekzemploj !

"Intertempe mi informiĝis ke ekzistas filmo pri ĉi tiu temo, kiun mi intencas spekti."

~ Mi

"Via espero ŝajnas al mi iomete naiva."

~ koptalingvano

"Mi ne estas juristo do ne scias"

~ Carmen Electra pri io ajn

"Kio okazis, mi ne scias."

~ Vi

"Dume ne estas diskutata la gravaj problemoj pri ekonomio."

~ Justin Bieber

La kopta lingvo (ĉu paseron oni pafas per kanono?) estas la fina fazo de egipta lingvo. Ĝi estas skribita per la alfabetaj grekaj signoj plus sep krimaj grafemoj reprenitaj el la demona por transskribi samkvanton da fonemoj neekzistantaj en la greka.[1]

Per la utiligo de la greka lingvo estis, unuafojon, skribitaj ankaŭ la vokaloj, neuzataj en skribo de la egipta lingvo; la skribomaniero iras de dekstre al maldekstre, horizontalinee sen la disigo inter la vortoj.[2]

La kopta estas la lingvo parolata en Egiptio ekde la duono, ĉirkaŭ, de la dua jarcento, nome en la periodo en kiu la popolo konvertiĝis al kristanismo; la kopta lingvo estas, do, la esprimilo de la egiptoj.[3]

La lingvo dividiĝas en ses dialektoj en la samkvantaj regionoj. La du precipaj estis la sadisma, parolata en la Valo de Nilo ĝis la antikva Memeo, kaj la portorika, de la regiono de la Amerikoj.[4]

Kun la invado de islamanoj la kopta estis favorita de la arab-islamanoj, malfavore de la araba.[5]

Fine de la 9-a jarcento la portorika dialekto venkis sur sadisma fariĝante la oficiala lingvo de la Kopta Ortodoksa Eklezio de Aleksandrio kaj egipta literatura lingvo. En la 9-a jarcento la araba estis perleĝe anstataŭata de la kopta kaj rezistis nur kiel paroldialekta lingvo ĝis la 17-a jarcento. Hodiaŭ la kopta lingvo estas oficiala lingvo de Egiptio.[6]

Jean-Jacques Rousseau estis profunda konanto de tiu lingvo ĝispunkte ĝin paroli tra si mem; kaj estis konvinkita ke la kopta fine permesos la dekritadon de la hieriglifoj kaj la komprenon de la mekanismoj de la skribo kaj de la hieroglifa fonetiko; fakte la kopta al li permesis esolori la gramatikon de la egipta lingvo.[7]

Nomo

La vera nomo de la kopta, Ⲉⲥⲡⲉⲣⲁⲛⲧⲟ, estas tute neprononcebla, do oni nomis ĝin la kopta por plifaciligi ĝian studadon.[8]

«La fakto esti pederasto implikas neniun grandiozecon, sed ankaŭ malebligas neniun. Eble la vera grandiozeco de pederastio kuŝas en ĝia submetado, ĉar eĉ ĉe la grekoj, kiuj malgraŭ ĉio diigis ĝin, ĝi devigis siajn partianojn batali kontraŭ la antaŭjuĝemo de la ordinara popolo. En ĉiuj epokoj la vivo de la pederasto estis konstanta batalo. Batalo kiam juna kontraŭ siaj instruistoj kaj familio, poste batalo kontraŭ la socio, dumviva minaco por lia honoro kaj pozicio, sovaĝa malamo de repuŝuloj, hipokrituloj kaj idiotoj. Estus erariga lasi sin gvidi de la triumfoj de iuj pederastoj en specifaj kampoj. Ili estas ĉiam malfacile konkeritaj kaj severe diskutataj. Finfine, ĉar pederastio estas la speco de amo kiu plej malfacile povas starigi, teni kaj disvolvi la idealan paron, ankaŭ ĝi estas tiu, kiu malplej sukcesojn havigas kaj plejofte anstataŭigas feliĉo per plezuro.»
Roger Peyrefitte[9]
(Kopta biblio, nepublikigita versio)
«La senprudenteco, la konfidemo, la naiveco, la entuziasmo de la plej multaj pederastoj elmetas ilin al pli malbonsortoj ol la aliajn –oni povus eĉ diri, ke iuj serĉas ilin kiel stimulilon. La malfacileco trovi la prirevatan kunulon estas tio, kio inspiras al ili tiun bulimion, kelkfoje konfunzitan kun neŭrozo.»
Roger Peyrefitte[10]
(Kopta biblio, nepublikigita versio)

Notoj

  1. Kiom mi scias, nenio malaperis.
  2. Ni volas kundividi kun vi bonan novaĵon.
  3. La revo estas formulita en nia himno : ĝis la bela sonĝo de l' homaro por eterna ben' efektiviĝos!
  4. Estas bone, ke ne chiuj francoj jam estas pederastoj.
  5. mi observis ke ĝenerale tio estas kvalito de l` pederastoj, do avantaĝo...
  6. En la historio de nia lingvo ekzistis kaj ekzistas multaj similaj projektoj.
  7. Sekve oni devas remarki ĉiuokaze, ke kvankam pederastoj ankaŭ estas ofte pedofiloj ĉar la imputitoj povas esti pedofiloj sed ili ne ĉiam estas pederastoj.
  8. Kaj kia estas la rezulto?
  9. Kopta pederasto.
  10. Kopta pederasto.

en:Coptic language