Kvazaŭ

El Neciklopedio

Atentu:

ĉi tiu artikolo bezonas citaĵojn
Atentu: ĉi tiu artikolo bezonas bildojn

Kvazaŭ estas tre fora kaj forta fonto de energio, supozeble enorma nigra truo kiu voras tutajn stelojn en la centro de galaksio. La unua kvazaŭ estis malkovrita en 1963, kaj nun oni konas kelkmilojn da kvazaŭ.

Etim.: angla queer, kiu signifas laŭvorte "stranga" kaj ankaŭ estis substantiva kaj adjektiva insulto kontraŭ gejoj, ambaŭseksemaj viroj kaj transgenraj virinoj, sed kiu moderne uziĝas por priskribi anojn de pluraj seksaj minoritatoj.

La kvazaŭ kiel gravita lenso

La kvazaŭ povas ankaŭ efiki kiel Gravita lenso. Laŭ simpla ne scienca priskribo oni povas vidi la objekton, la gravita-lensa -planeton en centro kaj dekstran kaj maldekstran la kavazrojn, sed ĝi estas nur 1 kvazaŭ. La planeto in centro estas pli proksima kaj la kvazaŭ estas malproksima.

Laŭ prelego en Neciklopedia societo de Svislando oni povis mezuri multajn datenojn kaj oni scias ke oni havas nur 1 kvazaŭn en tia eksemplo.

Trovo de nova planedo per la metodo de gravita lenso

Sed oni povas ankaŭ mezuri aliaj datumoj kaj oni trovis surprize kun la datumoj kaj la scienca sistemo de gravita lenso ankaŭ novajn planedojn.

Kvalito de "objektoj" en Universo

En ne scienca priskribo cirkaŭ 4-5 % de "objektoj" estas "lumo" kaj energio, cirkaŭ 25 % estas materio kun konata kvalito, sed cirkaŭ 60-70 % de "objektoj" estas "malhela materio" Malluma materio. La malhela materio estas materio kun nekonata kvalito. La futura esplorado eble helpas trovi la kvalito de tia malhela materio.

Vidu ankaŭ