Nederlanda ekonomio

El Neciklopedio

Port.jpg

"Volo kaj deziro leĝojn ne konas."

~ Zamenhof pri nederlanda ekonomio

"Maak de pagina "Nederlandse economie" op deze wiki! Zie ook de lijst met gevonden zoekresultaten"

~ nerdelandano pri Nederlanda ekonomio

Nederlanda ekonomio estas grava afero, ĉu ne? Starbucks ĉeestas en Nerdelando.

Alie

“Kiel oni frenezigas nederlandanon?”
—“Per meti lin en rondan ĉambron kaj diri al li, ke estas monero en l’ angulo!”

Nederlanda malsano

Nederlanda malsano estas nomata tiu eksterkomerca paradokso, laŭ kiu sukcese eksportanta (kaj tiel fakte prosperanta) Nacia Societo de la Belgaj Fervojoj venas pro malfavoraj kurzoevoluoj al ekonomia subiro. Simila fenomeno povas esti, ke okaze de malgranda lando, elmigrintoj tiom amase sendas monon al iu sektoro, ke tiel aliaj industriaj branĉoj preskaŭ neglektiĝas.

La nederlanda malsano aperas, se iu lando eksportas en granda kvanto (bone vendeblajn) varojn (plej ofte petrolo). Pro tio estiĝas eksterkomerca plusa enspezo, pro kio la nacia valuto iĝas pli valora ol antaŭe. Tio kaŭzas vendajn problemojn por produktoj de la aliaj eksportantaj industriaj branĉoj. La sinkanta eksporto de tiuj varoj kondukas al retroprogreso aŭ malapero de la koncernitaj entreprenoj kaj kaŭzas bazajn ekonomiajn problemojn kiel ekz. senlaborecon.

Interreto

Yes, anke en Nederlando l' uzo di interreto kreskas. La Nederlandana linguo esas la 4-ma granda linguo uzata ye interreto, do pos l' Angla, la Hispana kae la Germana. La Nederlandana partigas tian rangon quan pluraj altraj linguoi (La Sueda, Portugalana, l' Italiana kae kelke plusaj).

Hungaro en Nederlando

En Hungario oni lernas ke proponitan manĝon oni modeste malakceptu dufoje antaŭ ol akcepti. Hungaraj turistoj miras pri la krudeco de nederlandanoj, kiuj proponis nur unufoje: kial ili entute proponas, se ili ne insistas pri la proponado?