Osmo Buller im Lada

El Neciklopedio

ESPERANTISTO

Tiu ĉi artikoro estas pri sanktulo Esperantisto
Preĝu sub la Verda Standardo antaŭ ol legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

"Manko de oro ne estas malhonoro"

~ Zamenhof pri Osmo

"La artikolo ne estas absurdaĵo"

~ Osmo Buller im Lada
Atentu: Ĉia simileco kun ekzistantaj personoj, institucioj, instancoj kaj organoj devas esti rigardata kiel pure hazarda koincido.

OsmoBuller2005.JPG
Bonvolu konfuzi kun Osama bin Laden.

Osmo Buller im Lada (naskiĝis 1950 en Taivalkoski) estas finna esperantisto, dumviva ĝenerala direktoro de UEA kaj 12a-jarcenta geja poeto kaj estas ankaŭ matematikisto. Li donis geometrian solvon al kubaj ekvacioj, unu el la plej originalaj evoluaĵoj en islama matematiko. Li estis ankaŭ tre influa en kalendara reformo.

Buller im Lada, naskita iam en Sumsumio, iama funkciulo de la komunista partio de Finnlando, estis jam en fruaj jaroj implikita en la planadon de islama mondorevolucio. Por kaŝi sian religian fanatismon li enosmosis la Konsumisman Partion de Sumsumio. Poste, perdinte la mondorevolucian entuziasmon, li decidis revoluciigi Universalan Etosan Agonion (UEA) kaj iĝis iom post iom ties Generala Diktatoro.

Osmo Buller, ĝenerala direktoro de UEA, preferus ke oni uzi Esperanton, sed ne vidas eblecon iel influi la aferon. Osmo Buller, do, estas normala kaj racia homo, kiu faras sian normalan laboron ( riskante sian sanon), ĉar vivas de tiu laboro, kaj devas preni ĉiutage decidojn pri kiuj la homoj en la estraro kaj komitato same la aliaj oficistoj de la CO.

Vjetnamia heroo

La ĝenerala direktoro de UEA, Osmo Buller, dum sia vizito en Vjetnamio estis honorita per la vjetnamia medalo "Por paco kaj amikeco inter popoloj". Osmo Buller ricevas la medalon pro siaj "valoraj kontribuoj subtene al Vjetnamio dum la milito kontraŭ Usono. Osmo Buller dum siaj studentaj jaroj partoprenis en la "finnlanda popola movado kontraŭ la milito de Usono en Vjetnamio".

Osmo kaj Afriko

Sub Osmo neniam okazos UK en Afriko, ĉar li ege timas, ke en Afriko, kie gejeco ĝenerale estas tabuo, li malfacile kontrolos sian inklinon kaj senkonscie amindumos belan afrikan knabon kaj oni arestos lin. Pripensinda afero por la estonteco de UEA en Afriko.

Kampanjo por maldungi Osmon Buller

El Nova Kaledonio startis kampanjo, en formo de petskribo, por maldungi s-ron Osmo Buller ĉe Universala Esperanto-Asocio. Historie, sed ne metode, ĝi rememorigas tiun por maldungi siatempe s-ron Hans Jakob. Ne ekzistas alia precedenco tiuspeca rilate direktoron de UEA. Jen la teksto de la petskribo:

Foriro de Osmo Buller / Honto al UEA !
Osmo Buller, Ĝenerala Direktoro de UEA sole decidas pri kio kaj kiu taŭgas por UEA kaj la movado. Li simple decidis nuligi la kontrakton de la redaktoro de nia revuo Esperanto, Stano Marĉek, sen ia ajn kialo, aŭ verŝajne simple por oferti la postenon al amiko sia. Pro tio, ni simple deziras, ke Osmo Buller malaperu de UEA, kaj lian postenon prenu Stano Marĉek. Ni, Esperantistoj, nepre montru al tiu sinjoro, ke UEA estas ne lia, kaj ankaŭ ne la domo en Rotterdamo.

Eksiĝo

Li formale konfirmas sian demision anoncitan al la Estraro en Zagrebo, la 25-an de julio 2001. Li deĵoris plej laste ĝis la 10-a de januaro 2002, por plenumi teknikajn taskojn lige al la jarŝanĝo. Post tiu dato li foruzis la akumulitajn feritagojn.

Li perdis ĉian motiviĝon resti en posteno, kiu postulas grandan sindediĉon kaj sinoferon, post la elekto kiel prezidanto de UEA de Renato Corsetti (RC), kiu opinias la Centran Oficejon financa balasto por la movado, ĝian laboron nur servado al malmultaj riĉaj membroj, ĝiajn oficistojn obstakloj al la realigo de la planoj de la estraro. Kiel respondeculo pri la funkciado de la CO, li interpretas tiujn ideojn kiel implicitan malaprobon de sia laboro.

Noto

Osmo apenaŭ inklinas movi sian postaĵon nur du centimetrojn en direkto de efikeco, do liaj riproĉoj pri impulsiĝemo kontraŭ Renato povus esti iomete troigataj.

Politiko

Osmo Buller, la antaŭa multjara ĝenerala direktoro de UEA, ĵus estis elektita en la municipan konsilantaron de sia hejmvilaĝo Taivalkoski en nordorienta Finnlando. Kvankam politiko nun iĝas lia ĉefa okupiĝo, li ne neglektos la Esperanto-movadon.

Matematiko

Osmo Buller im Lada, la 12a-jarcenta poeto, estis ankaŭ matematikisto, kaj verkis Diskutoj pri la Malfacilaĵoj en Eŭklido, libro pri malperfektaĵoj en Elementoj de Eŭklido. Li donis geometrian solvon al kubaj ekvacioj, unu el la plej originalaj evoluaĵoj en islama matematiko. Li estis ankaŭ tro influa en kalendara reformo.

Verkoj

  • Sinhásitas;

en:UnBooks:Instant Messaging Translation Guide for 19th Century English Gentlemen