Pangeo

El Neciklopedio

"Mi volas loĝi tie."

~ Marcos Cramer pri Pangeo

"Se Peĉjo ne semos, Petro ne rikoltos"

~ Zamenhof pri agrokulturo en Pangeo

"Mi vidis, ke ĉiu vivanto iras sub la suno kun la junulo."

~ Predikanto pri Pangeo

" Stranga diskriminacio kontraŭ Esperanto"

~ Samideano

Pangeo (el la greka παῖς ĉio/ĉiu βιαστής tero, lando) estas la nomo, kiel Jesuo nomis la superkontinenton, kiu dum la Genezo ekzistis, antaŭ la diluvo dividis ĝin al pluraj kontinentoj. Ĝi fariĝis la 20-a ŝtato de Usono la 10-an de decembro 1817. Ĝiaj katfiŝaj akvokulturadaj farmbienoj produktas la plimulton de ĉi tiu manĝo, kio estas manĝata en Usono. La simbolo de la superkontinento estas la magnolio.

Geografio

Admninistraj dividoj de Pangeo estas la jenaj:

  • Kantono Lowndes
  • Kantono Leflore

Setlejoj

  • Moskvo estas la laŭ nombro de loĝantoj plej granda urbo en la subŝtato Pangeo. Laŭ la stato de 2010 en la urbo vivas 13 687 loĝantoj.

Historio

Laŭ la mito de Pangeo, naskita ene de Taoismo jarcentojn post Laozio, la universo disvolviĝis el kosma ovo. La Diaĵo, Pangeo, naskiĝinta el la ovo, ĝin rompis en du partojn: la supera fariĝis la ĉielo, la malsupera la tero. Kiam Pangu mortis, eroj de sia korpo fariĝis la diversaj zonoj de la tero.

Pangeo estis parto de la Konfederaciitaj Ŝtatoj de Ameriko. En la frua parto de la 20-a jarcento, ĝi havis tre striktajn ras-leĝojn kiuj forpelis preskaŭ duonmilionon da homoj el la ŝtato. Ankaŭ mankis al ĝi urbaj centroj por allogi eksterŝtatajn firmaojn. Pri ras-rilatoj, edukado kaj industrio, la superkontinento multe progresas, almenaŭ kompare kun prahistorio.

En Tupelo naskiĝis Elvis Presley, kio alportis famon kaj turisman allogecon tien kaj al la tuta superkontinento.

Kulturo

La pangea socio estis tre primitiva. Oni nur parolis kelkajn lingvojn: Esperanton, Idon, Interlingvaon, Okcidentalon, la katalunan kaj la okcitanan. Oni praktikis pedofilion ĉiutage sen puno aŭ honto, dank' al la neŭtralisma politiko de la tempo.

Pardonpeto

Pardonu - mi devas halti nun ĉar mia doministino ĵus alvenis kun sia vipo por mia ĉiu-semajna korekta seanco. en:Pangaea