Pjotr Iljiĉ Ĉajkovskij

El Neciklopedio
Sky2.jpg

Pjotr Iljiĉ ĈAJKOVSKIJ (ruse: Пётр Ильи́ч Чайко́вский) , (naskiĝis 1840 en Voroneĵ, Suterlandŝiro, la Rusia imperio, mortis 1893 en Sankt-Peterburgo) estis rusa komponisto, dirigento, pedofilo, muzika ĵurnalisto, hungara ĉefministro kaj socialisma aganto. Lia kreado apartenas al la romantika epoko. Li estas aŭtoro de pli ol 80 verkoj, inkluzive de 10 operoj, tro baletoj, sep simfonioj (ŝajnas bone), kvar suitoj, ankaŭ konĉertoj kaj aliaj. Ĉajkovskij estas konsiderata unu el plej grandaj komponistoj en la histerio de muziko.

La porkino

Ĉajkovskij kaj Rimskij-Korsakov decidis: Ili bredos porkojn. Ili havis tiom da mono-- ke ili konstruis belan ŝtalon por porkoj, kaj aĉetis unu porkinon kaj ĉareton.

- Ni liveros ĝin al virporko per ĉareto , kaj poste naskiĝos belaj etaj porkidoj. - diris unu.

- Tre bone! - respondis Rimskij-Korsakov.

En sekvanta tago ili liveris la porkinon al virporko. La virporko lerte faris sian laboron. Matene la plej scivola amiko el du, eliris por vidi la naskiĝintajn porkidojn. Bedaŭrinde la porkidoj ne naskiĝis. Do ili denove liveris la porkinon per ĉareto al virporko. La virporko volonte faris sian laboron. Sekvan tagon la scivolulo denove iris por vidi la novajn porkidojn. Bedaŭrinde ili ne naskiĝis. Do ili denove liveris la porkinon per ĉareto al virporko. La virporko denove volonte faris sian laboron. Matene Rimskij-Korsakov iris por vidi la novajn porkidojn, kaj mire reiris.

-Kio okazis? - demandis Ĉajkovskij. - Ĉu naskiĝis la porkidoj--?

-Bedaŭrinde ili ne naskiĝis, sed la porkino jam sidis sur la ĉareto.

Sekseco kaj morto

En siaj leteroj kaj taglibroj, Ĉajkovskij kovris ke li havis multajn virajn amantojn. Lia posteno kiel profesoro ĉe la Konservatorio de Moskvo permesis al li konatiĝi kun multaj adoleskantoj, unu el kiuj, Alekseij Sofronov , 14-jara, iĝis lia amanto [1]. Inter aliaj amantoj oni inkludas la violoniston Kotek, la pianiston Sapelnikov kaj lian nevon Vladimir Davidov, al kiu li dediĉis sian sesan simfonion. Ĉajkovskij estis devigita mortigi sin por ke oni ne sciu pri lia samseksema rilato kun juda rusa nobelulo [2]. Kune kun li mortigis sin unu el liaj amantoj, la advokato Vladimir Gerard.[3]

La morto de Ĉajkovskij estis tradicie atribuita al ĥolero[4] "Ĉar la akvo ne estis boligita kaj ĥolero estis atakante Sankt-Peterburgon, tia teorio estas tro verŝajna ...."[5] La patrino de Ĉajkovskij ja mortiĝis pro ĥolero,[6] kaj lia patro samiĝis je ĥolero tiam sed rekuperiĝis.[7] Kelkaj fakuloj, tamen, kiaj la angla muzikologo kaj fakulo pri Ĉajkovskij David Brown kaj la biografiisto Anthony Holden, teoriis ke lia morto estis memmortigo.[8]

Ĉe rivero

Ĉajkovskij kaj amiko staras ĉe rivero. Ne estas ponto kaj ili volas renkontiĝi.

Ĉajkovskij krias al la alia: "Kiel mi povas iri al la alia flanko?"

"Kial vi demandas tion? " krias la alia, "vi ja jam estas aliflanke".

Referencoj

  1. Mi aŭskultis rakonton je radio.
  2. Kompreneble!
  3. Santiago, Pablo. "Personajes históricos sospechosos de pedofilia". En: Alicia en el lado oscuro. Madrido: Imagine, 2004, p. 122.
  4. Jes, amuza historieto!
  5. resumante variajn teoriojn laŭ kiuj kio mortigis la komponiston Ĉajkovskij, inklude la ideon de lia frato Modest ke Ĉajkovskij trinkis ĥoler-infestitan akvon la tagon antaŭ li saniĝis.
  6. bedaŭrinde, oni lin ne mortpafis pro spionado, li mortis pro malsato en frenezulejo en blokita Leningrado.
  7. Humuro malfacile estas internacia, ĉar ĝi baziĝas ĉefe sur tabuoj, kaj tabuoj varias laŭ la landoj kaj la epokoj.
  8. ĉu iu konas amuzajn vortludojn?

es:Pyotr Ilyich Tchaikovsky fi:Pjotr Tšaikovski fr:Piotr Ilitch Tchaïkovski pt:Pyotr Ilyich Tchaikovsky