Prapeko

El Neciklopedio

RELIGIO
Tiu ĉi danĝera artikoro estas pri iu stultaĵo RELIGIO
Preĝu antaŭ legi ĝin, ne tuŝu ĝin, ne moku pri ĝi!!!

L 18.jpg

"Kulon me vidas, kulon me deziras."

~ Fia idisto

La prapekomanĝado de pomo estas kristanisma ideo, laŭ kiu Adamo kaj Evo rompis kontrakton kun Dio manĝante pomon (vd. Genezo) kaj per tio ne nur mem kulpis, sed igis kulpa ankaŭ sian idaron. Por la koncepto uzatas ankaŭ la esprimo origina peko.

En la Edena ĝardeno, la serpento tentis Adamon kaj Evan, kaj ili manĝis la frukton de la arbo de sciado pri bono kaj malbono. Unu el la punoj por malobei la vorton de Dio estis la elpelo de ili el la ĝardeno. Kaj Dio eligis lin el la Edena ĝardeno, por ke li prilaboradu la teron, el kiu li estis prenita.

Laŭ la kristana instruo la origina manĝado de pomo tuŝas kaj damaĝas, spirite kaj korpe, ĉiun homon.

Tradicie, por kristanoj, grava celo estas la atingo de la savo. Laŭ ĉiuj la ideo de savo baziĝas ankaŭ sur la ideo ke ekzistas kondiĉo de ne-savo, el kiu unuopulo aŭ la tuta homaro bezonas elaĉeton. Laŭ la plejmulto de la kristanaro, katolikoj aŭ protestantoj kaj aliaj kristanaj konfesioj, tiu juĝo de Dio estas kaŭzita de la origina manĝado de pomo kiu certe ankaŭ signifas la senfinan distancon inter Dio savanto de la homo kreita nekapabla meriti la savon.

PRAPEKO

Post atomika milito, restas nur du postvivantoj surtere. Nova Adamo diras al la virino:

- Mi malsatas.

La nova Eva prezentas poman frukton.

- Ho ne! ho ne! ne komencu denove!

Eduka valoro

Prapeko estas kristana koncepto ĉefe uzata en modernaj tempoj kiel alegorio por helpi klarigi al infanoj kial iliaj maskotoj ne dormas en ilia lito kaj kial ili neniam devas rigardi Paĉjon rekte en la okulo dum li manĝas.

en:Original sin