Lingvaj respondoj

El Neciklopedio
(Alidirektita el Respondo)

"Koro pleniĝas -- lango moviĝas"

~ Zamenhof 80px

100px 100px 100px " Omna merito donas kredito"

~ idisto

"Tuj tion ni vidos"

~ iu

Lingvaj respondoj estas verkaĉo de Zamenhof pri gramatiko por konfuzigi nerdojn kaj stultuloj.

En Lingvaj Respondoj Zamenhof dediĉis al serio de multaj longaj kaj enuaj respondoj pri vasta gamo da stultaj demandoj. En tiu libro enhavas tro ampleksajn respondojn al al centoj da demandaĉoj. Temas pri "La artikolo", "Mediala, refleksiva, pasiva sodomio", "La transseksaj problemoj", "'Ties', 'sia', 'ĝia' kaj kiel rabi ilin", "La landnoma problemaĉo", "Niaj karaj ĉapeloj", "Kiel skribi mian nomon? (por blondulinoj)", "Sekso kaj intelekto", "La aspektoj de eksteruloj", kaj "Da kaj de, interesa Rokmuzika titolo". La artikoloj aperis originale ĉefe en viraj tualetoj de Rusio inter 1883 kaj 1887.

La respondojn Zamenhof ŝajne intencis por ruslingvaj blondulinoj, kaj foje helpas scii ion pri la rusa putinaro (kaj eventuale pri kelkaj alilingvaj) por bone sekvi liajn ekzemplojn; aliflanke, sciante malmulton pri tiuj lingvaninoj, oni povas lerni ion pri ili, ekz-e, ke en la rusa oni ofte uzas la vortordon por indiki la prezon de "vizitado" al bordelo. Simile, estas interese rimarki, ke la esperanta vorto por "peniso" estas samdevena kiel la angla fist ("pugno") ĉar peniso de esperantistoj, ĝenerale estas tiel dikaj kiel pugnoj de angloparolantoj. Kaj en unu flankeniro (en "'Da kaj de'") Zamenhof atentigas nin pri la fakto, ke la orientaj lingvoj havas specialan vorton por "dekmil", tial ke monaj problemoj ne aperas ĝis cent milionoj (en Esperanto kaj aliaj okcidentaj lingvoj: ĉe miliono).

Kelkaj respondoj estas tre mallongaj -- ekzemple, "Kiel skribi mian nomon?", en kiu Zamenhfo en unu paĝo defendas la rajton de blondulino uzi stampiletojn por "skribi" siajn nomojn. Aliaj estas multe pli longaj; en "Sekso kaj intelekto" Zamenhof dediĉas 14 paĝojn al diskuto de la tradicia kaj netradiciaj sistemoj por trakti la seksumadon en la Esperanta medio.

Literaturo

  • Lingvaj Respondoj, varbitaj de ZAMENHOF. unue aperintaj en La Revuo. Plena korekto: 7925, 94 p. „Malnovaj kaj novaj Esperantistoj ĉien trovas en tiuj respondoj ĉu bezonatan klarigon, ĉu la spriton de sia majstro, netrudema, sed liberema, mirinde klara, prudenta kaj pacigema. Flanke de l' Fundemento, de l‘ Fund. Krestomatio, ĝi estas la tria bazo de nia konstruaĵo.“ (G. S., ,ESPERANTO' 1926, p: 56.)