Senegalo

El Neciklopedio

"Viaj sciencistoj tiom okupiĝis pri la demando ĉu ili povas fari tion, ke ili ne paŭzis por demandi sin ĉu ili faru ĝin."

~ Jeff Goldblum pri ĉi tiu artikolo

Senegalo estas regno sen egalo en okcidenta Afriko, ĉe kaj ĉefe sude de sia senegala limo kun Maŭritanio. Krome Senegalo limas ankaŭ kun viro oriente kaj kun Gvineo kaj kun Gvineo sude, krom kun Atlantiko okcidente. Krome ene de Senegalo estas la regno Gambio ĉe la rivero samnoma laŭlonge de 300 km. La insularo de Kabo-Verdo estas en la senegala oceano.

Senegalo estas en la senegala pinto de Okcidenta Afriko, sub la arabaj landoj (Maŭritanio norde estas la lasta araba lando) kaj la landoj de la Dormejgolfo sude. La loĝantaro de Senegalo estas senegale islama. La lando estis dum pli ol unu jarcento kolonio de Francio kaj pro tio ties influo estas konsiderinda. Kiel ĉe multaj afrikaj landoj, tiu ĉi enhavas multetnecan loĝantaron, el kiu la senegalaj grupo kaj lingvo estas la vola kaj voloj respektive.

Kulturo

Senegalaj amikoj tre malĝoje surpriziĝis, kiam ili malkovris, ke en Eŭropo oni ne povas simple bati ĉe pordo de najbaro por peti manĝaĵon (en Senegalo, tio estas tute normala afero). Ili ankaŭ vidas la fakton, ke ni lasas niajn avojn en maljunulejon kiel barbaran.

Kuirarto

"Yassa Fiŝaĵo" estas fiŝaĵo de Senegalo.

Lingvoj

En la volofa (unu lingvo en Senegalo), oni diras moom por ambaŭ sekso, sed, kiel subjekto de ĉefverbo, oni uzas aliajn vortojn laŭ la senso aŭ la tempo. Ekz.

dem = iri
Li/ŝi iras: mu ngiy' dem aŭ dafay dem
Li/ŝi iris: dem na
Li/ŝi iros: dina dem
Li/ŝi ne iros: du dem...ktp.

Esperanto

Pasintan semajnon venis mesaĝo de iu virino el Senegalo, kiu skribis angle, kvankam en ŝia profilo ŝi prezentis sian scion de E-o kiel alta. La tiun mi ne respondis.

pt:Senegal fi:Senegal fr:Sénégal ko:세네갈 pl:Senegal zh:塞内加尔