Vulpo

El Neciklopedio

" Ne volas kokin' al festeno, sed oni ĝin trenas perforte"

~ Zamenhof pri vulpoj

"Hodiaŭ estas la unua tago de la resto de via vivo"

~ Internaciisto

"Ne ekzistas naiva vulpo, ne ekzistas homo sen kulpo"

~ Zamenhof

"Vulpo prizorgas sin, sed Dio prizorgas la leonon"

~ William Blake

La vulpo iam venis al herbejo, kie sidis grego da belaj, grasaj anseroj, jen la vulpo ridis kaj parolis: „ Mi alvenas ja kvazaŭ kiel vokato, vi sidas bele kune, tiel mi povas manĝi vin laŭvice.“ La anseroj gakis pro teruriĝo, eksaltis, komencis lamenti kaj mizere petegi pri sia vivo. Sed la vulpo ne volis akcepti kion ajn kaj parolis: „ Neniu kompato al vi, vi devas morti!“ Fine iu el ili ekkuraĝis kaj diris: Se ni junaj freŝaj kompatindaj anseroj tamen tuj devas lasi la vivon, estu indulgema per tio, ke vi permesu al ni predikon, por ke ni ne mortu en niaj pekoj; poste ni volas starigi nin laŭvice, por ke vi povu elserĉi al vi la plej grasan.“ „Nu“, diris la vulpo, „ tio estas malkara kaj krome pia peto; preĝu do, tiom longe mi atendos. Jen la unua komencis sufiĉe longan predikon, ĉiam certan „Ga! Ga!“, kaj ĉar ĝi tute ne volis fini tion, la dua eĉ ne atendis, ĝis ĝi estis en la vico, sed same komencis preĝi sian „Ga! Ga!“ La tria kaj la kvara sekvis ĝin kaj baldaŭ ili ĉiuj gakis kune. Kaj kiam ili estos finintaj la gakadon, la fabelo povos esti rakontata plu, sed momente ili ankoraŭ gakas kaj gakas kaj...

Konduto

Vulpoj ĝenerale saltas trans pigrajn hundojn; plej bone faras tion la rapidaj brunaj vulpoj.

Ĉasado al vulpo

Ĉasisto:

--Vulpo estas tre ruza besto.
--Ĉu ne nur laŭ la fabeloj?
-- Ne. Mi spertis. Mi pelis tutan tagon vulpon de mateno ĝis vespero. Kiam mi fine tamen sukcesis mortpafi ĝin, montriĝis, ke ĝi ne plu estis jam vulpo, sed hundo.

Epistolo al la Filo de la Vulpo

La Epistolo al la Filo de la Vulpo estas la lasta grava verko de Bahá'u'lláh, Fondinto de la Bahaa Kredo, antaŭ Lia morto en 1892. Ĝi estas letero skribita al islama klerulo, agresema malamiko de la bahaanoj kiu, kune kun sia patro (nomita de Bahá'u'lláh "la vulpo"), ankaŭ islama klerulo, mortigis aron de bahaanoj.

Hipokriteco

La vulpo kondamnas la kaptilon, ne sin.

Vulpo kaj Farmisto (poemo)

Vulpo kaj farmisto

Profunde en arbaro vulpo sidis.
Al tiu farmisto leteron skribis:
Jen kaj jen, kaj li bonvole nur venu
ĉiuj ĉion al li certe pardonu.
La anseroj, la kokinoj, la koko
salutus lin tre de ilia loko,
kaj estus forta vizita insisto
al la dometo de lia farmisto.
Skribis vulpo uzante anser-sangon:
Ne bone povas. Sed dankon.
Mia edzino en liton
naskis denove vulpidojn!
Salutas tute anime
Vin via vulpo proksime.

La germanlingva originalo de Wilhelm Busch troveblas inter alie ĉi-tie: http://www.wilhelm-busch-seiten.de/gedichte/kritik26.html.

Esperantigis A.H. en aŭtuno 2008.

da:Ræv de:Fuchs (Säugetier) fi:Kettu fr:Renard it:Volpe no:Rev pt:Raposa ru:Лиса zh:狐狸 zh-tw:狐狸